kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Mysigt julljus

Publicerad 2014-12-04 07:04:00 i Allmänt,

Nu har vi fått upp både adventsstakar, julstjärnor och diverse slingor både ute och inne och det ger ett sånt härligt ljus. Nu kommer julstämningen smygande och jag välkomnar den och det lugn den ger mig, i år känner jag det.
 
Förra året attackerades jag av julstressen och kände ingen egentlig stämning alls mer än i små portioner och ganska ytligt men nu finns den där och jag försöker att vara här och nu så gott det går. Helgen som kommer är det planerat för bakning, luciahelgen är jag uppbokad båda dagarna då jag och djuren ska vara på tomtemarknad. Ska bli kul men hela helgen går bort. Å andra sidan har jag ledigt på måndagen, då blir det mys i Uppsala istället, välbehövligt skulle jag tro.
 
Har haft besök av min coach från LRF som gav mig lite sparkar i baken, kan behövas för här tryter inspirationen och drivet en aning. Peppar mig själv att slänga bort rädslor och blockeringar men det är lättare sagt än gjort. Det som är positivt är ju att jag är fullt medveten om det som sker och varför. Gör det ju lättare att brottas med dem då.
 
Tror jag på min idé, vill jag det här, är jag redo? Frågorna kommer ständigt upp och jag får ta itu med dem när de kommer. Ja, jag vill!!
 
Detta med julbelysning är ju en rolig historia ibland, mindre rolig andra gånger. Stämmer min idé om belysning in på grannarnas? Ibland känns det för lite och ibland för mycket. För många färger, för lite färger. Vi gillar ju olika.
 
I Annas inlägg kan ni läsa om hennes ljusbelysningsupptäckt. Jag kan ju då inte låta bli att lägga upp denna lite film, just med tanke på Annas upplevelse.
 
Vad hade Ni gillat detta hus som granne?
 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-12-04 15:04:58

Hm tja ha ha.... Skulle grannen till oss ha det så här ute i skogen skulle det nog väcka uppmärksamhet!!
Men inne i samhället där vi hade hus förut, där hade jag inte brytt mig. Bara de inte spelade musik ljudligt också. Snyggt gjort även om jag inte gillar färgade lampor!
Du har mail!
Kram

Svar: Ja, snacka om disco i skogen då.. hi hi.
Tycker det är lite coolt, men bäst på film såhär och inte huset bredvid.

TACK Anki. Du får ett mail inom kort du med ;o)

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-12-04 18:27:43

Men det är väl alltid trevligt med lite mer ljus vid den här tiden, bara den inte håller på och blinkar, då blir jag knäpp, ha ha.

Jag ska fixa din beställning och skickar kontonr, så ordnar det sig. Ska även kolla upp din hemsida lite mer noggrant och tänka efter ordentligt om det är något jag skulle vilja ändra på. Vi företagsamma kvinnor måste hänga ihop och pusha på varandra!

Ha en skön kväll!

Svar: Tack Anna! Ja, jag tar tacksamt emot alla synpunkter. Vet hur jag vill ha det och idag kom jag på att jag liksom tappat bort just det... mitt driv och min önskan.....mitt i alla "ska fixa" och "ska göra". Nu fokuserar jag på känslan ett tag.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: elisabeth

Publicerad 2014-12-04 22:28:35

Lagom ljus på huset tycker jag är snyggt men det där var lite mycket..

Jag kämpar vidare.. Mår dock bättre..

Gråter inte lika mycket nu som tidigare..

kram

Svar: Det gör du rätt i Elisabeth, kämpa på! Låt allt komma när det kommer för allt har sin tid, var i dina känslor och ge dig själv en kram emellanåt.
Huset var rätt coolt tycker jag... men också väldigt mycket ;o)

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela