kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Tillbaka igen...

Publicerad 2014-12-16 20:07:00 i Allmänt,

Blev en längre paus från bloggandet än jag räknat med men tiden har sprungit iväg. Det är mycket nu. Blogg.se bråkar med mig och kör ihop all text i en enda klump. Gillas inte och jag hoppas att Ni står ut... När jag varit ute på julmarknader, julskyltning osv så har jag samlat ihop pengar till Musikhjälpen. Resultatet blev en nästan helt full PET-flaska med pengar och vi bestämde oss väldigt snart för att själva ta med pengarna till Uppsala, där Musikhjälpen sändes ifrån i år. Sagt och gjort. I fredags åkte vi dit nästan hela familjen och överlämnandet blev inte alls det vi räknat med. Det rådde en uppsluppen stämning i stan och på torget var ganska mycket folk samlat framför buren. Inte överfullt, men en hel del. Kön till luckan för pengainlämning var kort så det gick snabbt att komma fram men väl där var själva luckan bara en liten springa i väggen, inte alls tillräckligt stor för en PET-flaska. Tjejen i luckan ville däremot att vi skulle lämna flaskan som den var så vi fick gå till vaktkuren på baksidan för att se om vi kunde lämna den där. När vi kom till vakten anropade han i sin tur en som arbetade där och han kom ut och pratade med oss, framförallt med barnen. "Vänta lite, jag ska kolla schemat" sa han och försvann en stund. När han sen kom tillbaka sa han att det var en lucka just precis då - ville vi gå in med pengarna till programledarna i buren? OJ!! DET hade vi inte räknat med men visst - vi kör! Lite kalla fötter fick vi när vi stod och väntade och att "fixa till oss" hann vi inte alls med. Jag hade en stor knöl under mössan där min hårknut var och allt var allmän oreda. Men visst, vi gick in. Hälsade på Petter och Linnea och barnen och Fredrik pratade mest. Vi hade bara några minuter i buren men oj, hjärtat slog och det var jätteroligt samtidigt som det var ganska läskigt! De tog våra kort på getterna som jag gjort för att visa att de varit med och samlat pengar och barnen fick hälla i pengarna i deras insamling innan vi gick ut. Efteråt kom adrenalinet och vi stod som frågetecken... hände det där verkligen??!! Hur som helst hade vi väldigt, väldigt roligt och framförallt - det har varit fantastiskt att få vara med och bidra, TV eller ej. Informationen har i alla fall nått vår familj och vi har alla lärt oss massor om HIV och aids denna vecka. Kärlek!

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-12-17 07:27:31

Vilken upplevelse ni fick, vad härligt! Förstår att det blev nervöst :).
Skönt att du känner att du är mer i fas igen med allt man har att fixa till jul. Själv har jag minimerat allt, här ska vi bara göra det vi alla vill ha till julbordet, inte köpa massor av klappar och det blir jul utan att vi storstädar husets alla vrår. Så skönt att känna så!
Ha en underbar dag!
Kram

Svar: Ja, verkligen. Nästa så att vi inte hämtat oss än!!
Jo, vi försöker komma i fas och landa efter allt som varit just nu. Försöker minska stressen och julstäda har vi inte gjort på många år. Gör bara en "vanlig" städning och taggar ner en aning.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2014-12-17 07:52:55

Oh vad roligt!!!
Saknar dig när du inte är här ska du veta.

Du, ljusen sände jag iväg förra veckan. Schenker är väldigt långsamma ibland har jag fått erfara. Men de är betydligt billigare än posten. Du får ett sms när de finns att hämta. I paketet ligger fakturan.

Ha en bra dag!

Svar: Tack Anna!
Fick hem ett brev från Schenker i fredags men det upptäcktes inte förrän jag kommit hem från stan. Typiskt. Barnen hämtar posten och då hamnar den lite här och där. Ska hämta ut paketet imorgon. Spännande!!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela