kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Var är min vila?.... och Nu tar jag steget!

Publicerad 2014-12-02 06:43:00 i Allmänt,

Hmmmm, den där vilan. Var är den?
 
SOM jag känner att jag behöver den just nu och jag behöver verkligen bara vila nu. Få slänga mig i soffan utan krav på att göra något alls och gärna också utan det dåliga samvetet för att jag inte gör något som egentligen behöver göras.... Kanske ta ett bad och hoppas på det där miraklet som innebär att ingen i familjen just då behöver använda husets enda toalett... Läsa en tidning utan att bli avbruten... Titta på TV utan att ha ett par hoppande barn framför rutan... Se en film.... Skriva julkort OCH skicka dem, helst innan nyårsafton... Mmmmmm.... jag vill.
 
Å, andra sidan - vilka lyxproblem. Många andra har så mycket större bekymmer än så och tro mig, tacksamheten över mitt liv är störst och tacksamheten för familjen och allt jag får uppleva likaså.
 
Det har varit mycket nu men det är mycket roligt också såklart. Idag får jag besök av LRF-coachen som jag hoppas ska kunna ge mig en spark i baken. Framförallt är det ju min mentala bit som behöver bearbetas. Att fixa annonser, visitkort, flygblad och planera är en sak men att TRO på mig själv är något som visat sig vara en utmaning. Ändå vet jag att det är den här vägen jag ska gå. Jag blir puttad.
 
SÅ mina vänner. Jag har tagit steget. Hur det går vet jag inte än men ett vet jag och det är att jag vågat, att jag har testat fullt ut och jag hoppas också få möjlighet att testa det "på riktigt" med trevliga besökare snart.
 
Klicka på bilden:
 
 
 
Vi deltog på julskyltningen i vår stad. Getterna var ett mycket populärt inslag och vi kunde inte gå många meter åt gången innan folk ville stanna och prata, klappa och fota dem. Visst är de fina?!
 
 
Deras fina täcken är sydda av min fantastiska väninna. Jag kan varmt rekommendera henne om Ni vill ha maskeradkläder e.dyl uppsydda och förmedlar gärna kontakten. Hon gör också jättefina, roliga och STORA men mjuka hattar för olika tillfällen.
 
Nu är det lite jobb igen men på bästa stället med de bästa arbetskamraterna, på vår lilla filial som fortfarande har öppet några dagar i veckan.
 
Kom också ihåg Musikhjälpen. Snart drar de igång och det finns massor av sätt att hjälpa! Vi samlar in pengar vid våra arrangemang och jag kommer även att lägga upp en egen digital sparbössa hos Musikhjälpen! Hejja!
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-12-02 07:56:31

Idag gav du mig ett härligt skratt mitt i det viktiga du skriver. Såg framför mig hur du ligger där i badet o familjen står på kö utanför.... Inte länge sedan vi hade det så, vi har ju levt med en ytte pytte liten toalett med dusch, är så glad över det stora badrum vi byggde. Så nu finns det två och det ger lugn vid tex ett bad. Vad duktig du är, vilken fin hemsida ni fått ihop! Vore det inte så långt mellan oss hade jag gjort ett besök med familjen. Låter så mysigt och bilderna du visar är så fina! Jag tror på din idé och dig!
Kram kram
PS! Ska försöka få till ett mail till dig idag.

Svar: ;) Jag fick till ett bad igår Anki... och inte en enda gång knackade det! Borde kanske köpa en triss ;)
Tack för berömmet, ni är så välkomna när ni vill!

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-12-02 09:13:53

Oh vad roligt att det händer nu! Hemsidan är jättefin och lätt att hitta runt på.
Kanske kan ni satsa på ridlekis? Det som Vera går på går ju jättebra. Det kan man ju utveckla hur mycket som helst.
Ska bli roligt att få hänga med på resan!
Kram

Svar: Tack Anna!
Vi har ju en ridskola mitt i byn, bara några kilometer från oss så jag har bestämt mig för att inte vara en ridskola men vill erbjuda ridning i mindre grupper för yngre barn på ponnyer anpassade efter deras storlek. Sedan är de ju också en fördel med familjeponnyer, de är ofta väldigt lugna och trygga.

Däremot har jag tänkt att erbjuda kortare kurser till en början tex. 5 gånger med olika teman och därefter en ny kurs på 5 gånger. Då kan jag vara lite mer flexibel.

Jag hoppas att fler än vi ska tycka att detta är roligt och att de vill komma till oss. Nu är det dags att sätta upp mål...

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Arvid och Lydia

Publicerad 2014-12-02 09:49:23

Härligt med sådana lyxproblem... :-)

Ha en fin dag!

Svar: Ja, ibland är det rätt skönt att ha sånt också ;)Tack för titten!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela