kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Vilken vecka!

Publicerad 2014-07-27 11:47:44 i Allmänt,

I år har vi ju varit involverade i vår bys aktivitetsvecka med öppen gård, ponnyridning på familjedagen och ponnyagility i fredags.
 
Vi har haft två veckor av intensiva förberedelser och inte mycket vila. Å andra sidan har vi fått så mycket energi och kärlek i möten med människor som kommer att räcka länge, länge. Det har varit så roligt att ha folk här på gården och också väldigt roligt att återkommande träffa samma (och nya) människor på andra evenemang. De har känt igen oss och hälsat, stannat och pratat  mm. Jättekul!! Jag är varm i själ och hjärta för lång tid framöver.
 
Idag är sista dagen på vår slånkvecka och det känns ganska skönt faktiskt. Lite vemodigt kanske men det ska bli skönt att låta annat ta vid nu ett tag. Jag är ledig en vecka till sedan börjar jag jobba och i stan denna gång med lite längre pendling än vanligt. Jag tycker det är ok med bilkörning, även om jag gärna minskar på det om jag kan. Blir i alla fall en stund till eftertanke och att lyssna ikapp på alla sommarpratare som jag missat.
 
Idag ska vi på "skattjakt" på hembygdsgården, ett evenemang för de lite yngre barnen. Blir nog bra. Idag är inte heller lika intensivt hett utan molnigt och vi har till och med fått lite regnstänk. Skönt!
 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-07-27 20:20:22

Vad härligt att allt ert arbete gav utdelning och massor av energi från trevliga människor!
Det är skönt med semester men samtidigt väldigt skönt när vardagen är åter och då menar jag med rutiner. Ibland när man gör som man "vill" med tiden så flyter den bara runt liksom tycker jag. Vill skicka en stor KRAM och säga att du inspirerar mig tjejen!!!
Kram och hej för denna gång!

Svar: Tack Anki!
Ja, det har verkligen varit härligt och inspirerande. Nu "dimper" vi ner i verkligheten och vardagen igen och det är ju en omställning som heter duga....

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2014-07-30 09:09:39

Hej vännen! Hur har du det? Jag har letat efter en mail adress till dig, skulle vilja bolla lite idéer... Har du någon jag kan skriva på?
Kram

Svar: Skrivit till dig ;o)
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela