kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

16 år!

Publicerad 2014-06-27 22:37:31 i Allmänt,

Firar bröllopsdag idag jag och maken. Svårt att ta in att det redan gått 16 år och 19 år som par. Time flyes!
Ja, jag fortsätter med mitt koncept - fulbilder.. ha ha, inte så "bloggish".
 
 
Fixade lite efterrätt och sedan en promenad med hund och hästar innan maten. Idag fick Lava hjälpa till att dra runt på Pinglan, som kan bli lite seg ibland.
 
 
Blev god middag tillsammans med barnen där Simon gjorde sin fantastiska sushi och maken fixade några varmrätter till. Fantastiskt gott!
 
Jag och Saga gick en promenad efter maten, välbehövligt då vi alla var ganska proppmätta. Maken och resten av barnen gjorde iordning djuren för kvällen.
 
Väl inne blev det god efterrätt:  Browniekaka med fudgeglasyr och bär. Frågade "Bondjäntan" om receptet då hon bjöd på sådan kaka på sin kurs om glädjehuset. Lovely!
 
Nu är det snart läggdags för en riktigt, riktigt trött fru.
 
P.S Måste ju tala om att jag sprang milen igår morse också, tjoho!! Tog en timme men jag var lagom trött efteråt och hade krafter kvar. Bådar gott. Funderar faktiskt på om jag ska våga mig på tjejmilen i år....
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-06-28 09:20:22

Grattis till dig och maken! Det är skönt med de där kvällspromenaderna innan man sjunker ner i soffan med en bok eller framför tv:n.
Hoppas ni får en härlig helg med bra väder. Här regnar det så idag ska vi klyva ved under tak som tur är.
Kram

Svar: Tack!
Ja, promenader har det blivit men dessvärre inte träning. Tar igen det sen....

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-06-29 20:07:18

Grattis till alla åren tillsammans!

Vad duktig du är med ditt springande, en mil, det är inte dåligt...

Må så gott!

Svar: Tack!
Det är en härlig känsla att fixa det, hoppas på fortsättning.

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela