kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Lera och mörker!

Publicerad 2014-11-13 06:23:44 i Allmänt,

Ja, nu är det ju inte så ljust och livat ute direkt. Allt ligger inbäddat antingen i mörker, dimma, dis eller gråväder. Molen ligger lågt och för mig som jobbar borta blir dagarna hemma korta då det är mörkt när jag åker och börjar bli mörkt när jag kommer hem. Inte kul. Som jag önskar att få jobba mer hemma, speciellt denna årstid - faktiskt.
 
Leran är jobbigt att leva med men vi tar en dag i taget och jag brukar tänka att det väl är en välsignelse att jag inte lever på den tid då vår gård byggdes, runt 1770. Tänk att klafsa omkring i träskor i leran i tid och otid. Fixa hos djuren = nersmetad med lera, ta upp grönsaker = nersmetad med lera, kissnödig mitt i natten och behöver gå på utedass = nersmetad med lera. Nej, tacka vet jag gummistövlar, mycket tacksam för dem just nu... och dammsugare, också en väldans bra uppfinning.
 
Vi härdar ut i gråväder, halkig lera, regn och rusk, blöta löv över hela huset och leriga tassavtryck i köket. Ja, ja... snart är det ljusets tid igen och vi får en "paus" i rusket. Adventstiden är härlig tycker jag, love it!
 
Nu är det jobbdag igen men får besök av lillskruttan som är lite hängig, ska få en tid till doktorn idag. Tur att jag har ett sånt här jobb såna gånger, nära till doktor och all hjälp man tänkas kan. Tacksam.
 
Sätter fart! Imorgon ska jag besöka ett medium. Känns pirrigt, spännande, skönt och jag är både förväntansfull och nervös. Mest kul såklart!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-11-13 09:07:04

Regn, mörker och lera hade jag gärna varit utan också. Hoppas tösen piggar på sig snabbt, inte roligt denna tiden med alla förkylningar.
Ett medium... Vad spännande, det ska bli roligt att höra om hur det gick!
Ha en härlig dag!
Kram

Svar: Ja, leran är tung, blöt och hemsk just nu! Ush!
Tösen har varit väldans pigg så det var nog bara en känning, lite åt urinvägarna... Inga baciller tack och lov!

Skriver ;o)

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2014-11-13 09:08:20

Tja det var ju jag som skickade kommentaren. :)

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-11-16 10:17:01

jag är så nyfiken på hur det gick hos mediumet. Gav det dig någonting tycker du?

Önskar dig en skön söndag!

Svar: Skriver ;o)Det gav massor!!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela