kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Dagarna rusar fram!!

Publicerad 2014-10-12 21:16:42 i Allmänt,

Ush, tycker inte att jag hinner med det jag vill just nu... tiden rusar iväg. Vi har mycket att göra på gården för att få iordning inför vintern så att djuren får sina platser och vi räcker inte till riktigt. Ingen härlig känsla men vi får göra som vi gjorde i somras när det var som mest hektiskt, vi ser framåt  och tänker på slutresultatet. Vi kämpar på och ser ljuset...
 
I fredags tog jag faktiskt en semesterdag för att kunna få ta det lugnt, läsa det jag behövde läsa och som jag inte hunnit i den hektiska vardagen, låta mina funderingar få ta form på papper och sitta vid datorn för att leta information, ringa myndigheter och annat som behövde göras.
 
Idéer börjar ta form men just nu känns det som om jag står på startlinjen med en hinderbana framför mig. Jag har nog aldrig trott att varken livet i sig eller om man strävar mot något visst mål skulle vara som en rak väg att bara köra på och aldrig möta motstånd men just nu känns det som om det är mest grusväg med tjälskott och stora stenar att väja för och ta sig förbi. Puh! I allt detta gäller det alltså att ha tillit till att det som är rätt går lätt och att alla "problem" är till för att lösas. Svårt och tufft men jag försöker.
 
Idéerna finns och även mina drömmar och jag tar ett halvt steg i taget - framåt.
 
Det börjar bli dags för kalkon- och viss hönsslakt. Första gången för oss och jag vet inte om jag ser fram emot det direkt, samtidigt som det är en del av det liv jag vill leva - att klara oss till viss del själva. Så jag biter ihop och hoppas att jag klarar det.
 
Nu ska tvätten hängas, sedan blir det en kopp te och en lugn stund. Imorgon är det tidigt igen och jobb på en arbetsplats som faktiskt är helt ok!
 
 
Ibland ser man bara de nedersta grenarna och tror att det är allt, men om man blickar uppåt lite till och sedan lite till så inser man hur många grenar det egentligen finns och hur många olika vägar det finns att ta till toppen, till ljuset. Likaså kan man se på alla träd hur olika de är, men ändå så lika och oändligt vackra.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-10-13 09:20:38

Det är roligt när du hinner med att skriva. Gillar verkligen att få ta del av dina funderingar.

Slakt är inget kul men du klarar det. Klarar jag så klarar du. Hur många kalkoner ska slaktas?

Du, i slutet av november ska Anki ha julmarknad på sin gård. Jag ska vara med och sälja mina ljus. Tänk om du också hade kunna komma!?

Kram!

Svar: Tack Anna!
Ja, den där slakten är mer och mer nödvändig nu, kalkonerna är jättestora! Gruvar mig men ska läsa på massor. Kanske hittar vi någon erfaren som kan hjälpa oss också. Lite sorgligt att de inte ska vara kvar men vi får inse vår begränsning, gården är för liten. Nya kalkoner till våren däremot, om allt går vägen nu.

Oj, så roligt det vore att komma ner... men hur tänker jag. Bil? Tåg? Oj, oj många funderingar och STOR vilja ;o)

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: elisabeth

Publicerad 2014-10-13 12:39:45

även jag gillar att ta del av dina funderingar..

jag är lite tom i huvudet idag, mycket dålig natt..

tar det lugnt..

kram

Svar: Tack Elisabeth!
Känns jättekul att du kikar in och skriver en rad. Om du finner en lugn stund hos mig så är jag bara glad över att kunna ge dig det!

Hoppas att dagarna som kommer är lugna, sköna och inspirerande för dig. Att du hittar din kraftkälla och mår bra.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2014-10-14 09:10:18

Kloka tankar och jag håller med... Ibland är vägen lite väl gropig, men det går att ta sig fram sakta och säkert. Följer dina tankar med spänning.
Ha en härlig dag!
Kram

Svar: Mmmm, håller på att fylla igen lite gropar här och där men ibland känns det som ett ganska tungt jobb samtidigt som drömmarna och inspirationen behöver få finnas kvar mitt i allt. Ett steg i taget ;o)
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela