kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Det är mycket nu....

Publicerad 2014-10-16 20:43:25 i Allmänt,

Det är mycket jobb nu.. och väldigt lite fritid. Försöker fokusera på nu. Inte förut. Inte sen. Nu... Inte helt lätt men jag övar.
 
Yogan i måndags var gudomligt härlig i ett lugnt pass som stillade sinnena men effekterna i veckan har fokuserat mycket kring tankar kring vem jag vill vara och att vara i nuet. Lite intressant eftersom övningarna på yogan fokuserade mycket kring det personliga och vårt jag.
 
Mina tankar har kretsat mycket kring vem jag vill vara i fråga om olika åsikter och situationer. Jag har stött och blött och diskuterat med mig själv och kommit fram till att magkänslan och hjärtkänslan är goda vägledare och så länge jag har dem så kan jag hitta vägen till min egen sanning.
 
Jag har börjat utmana mig i att göra sånt jag normalt inte gör. På ett bra sätt. Kliva utanför boxen. Välja den platsen som har känts lite obekväm och otrygg, bara för att upptäcka att det gick utmärkt. Våga ta kontakt, våga göra och våga vara ... jag.. och ändå vara bekväm i mig själv. En bra känsla.
 
Här på gården går det framåt men långsamt och sakta.
 
På mitt jobb är vi beordrade övertid nu då vi har så mycket jobb som ligger ogjort. Känns ju inte alls välkommet faktiskt men å andra sidan, med dubbelt betalt och en vinter som innebär nya vinterskor och kläder till barnen + en kommande jul med allt vad det innebär och kanske lite egna önskemål för framtiden så kan jag ändå känna att jag fick en öppning här.. och hur jobbigt det än är så tar jag den och tackar för att den kommit. Jobbar på.
 
Nu väntar en liten stund i soffan, snart, snart.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2014-10-17 11:43:59

Det är så jäkla svårt att leva i nuet men det är bra att man försöker i alla fall. Yogan är ju toppen där!

Vad tycker din man, har ni samma mål?

Det är så roligt att du kikar in hos mig med dina härliga tankar och funderingar, uppskatar det väldigt mycket ska du veta.

Ha en härlig helg vännen och kom ihåg att VILA lite mellan varven.

Kram!

Svar: Ja, just nu får min grundning i nuet en ordentlig prövning... kanske just därför jag återkommer till såna situationer hela tiden ju.
Min man och jag har nog just nu som mål att få livet att fungera kring allt som är och vi önskar oss nog båda två en lugn stund, som ett gemensamt mål kanske. Vi har ju familjen och gården som är ett ständigt projekt och gemensam nämnare liksom vårt hästintresse men annars har vi en var sin agenda och försöker på var sitt håll hitta vårt "varför" och definiera våra mål just nu.

Tack Anna för de fina orden och jag kan bara säga detsamma, tycker det är härligt att hälsa på hos dig och läsa dina ord och jättekul att du kommer hit, uppskattas!

Kram till dig!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela