kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Musik...

Publicerad 2014-10-03 07:40:45 i Allmänt,

Som jag tidigare skrivit om så fungerar musik för mig. Det får mig glad, ledsen, peppad, ger styrka och inskter. Den lyfter mig, ger mig vingar, låter mig flyga högt och lågt. Den vet inga gränser.
 
Den här ger mig bra känslor idag. Lite som en kram när jag så väl behöver den. Vad texten egentligen är avsedd för är, som alltid, ganska oväsentlig. Det som är viktigt är hur DU väljer att tolka den. Vad den gör med DIG.
 
Så kram tillbaka fina musik!
 
 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2014-10-03 08:52:45

Fina vännen, inte mycket man vet om varandra egentligen... Höstdepp är väldigt jobbigt för dig som drabbas naturligtvis men säkert också för din familj. Hoppas du tar dig igenom detta så bra du nu kan och skönt att du ser på den som du gör. Att förlora nära och kära är svårt och för många av oss sker det under tragiska omständigheter med VARFÖR som en stor fråga utan svar.... I maj var det 1 år sedan min pappa bestämde sig för att det var nog och jag förstår inte varför... Ändå går tiden fort fort, men frågorna och önskan om svar finns ändå kvar. Jag tänker inte på det varje dag längre men väldigt ofta dyker han upp i tanken.
Kanske inte meningen att vi ska förstå allt?!
Var rädd om dig!
Kram

Svar: Tack Anki!Ja, allt kommer ju inte fram i bloggen, där är det ju väldigt riktat såklart. Det här är något som kommer varje år och jag har förstått att det hänger ihop med alla som försvunnit. Ja, det är så trist att det blivit såhär men nu är det ju så och jag är kvar. Gör det bästa av det och bryter ihop när jag behöver, snyter mig och går vidare. Tiden går ruskigt fort, jag hinner knappt med!

Det viktigaste för mig har varit att fokusera på den tid vi fick tillsammans, att vi funnits tillsammans, det de givit mig och framförallt, att jag vet att de fortfarande finns där - någonstans. De dagar jag är lite närmre mig själv än annars och då tillåter mig att känna dem nära mig - då ÄR de verkligen där. Då får jag svar, stöd och närhet. En riktigt häftig känsla.

Nej, jag tror inte att vi ska veta allt, kanske inte tänka så mycket utan vara här och nu.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: elisabeth

Publicerad 2014-10-03 10:21:30

MUSIK är härligt..
Den gör även mig glad, ledsen men också otroligt peppad till att komma ut och vandra i skogen eller sätta mig på cykeln.

Gillar att ladda ner musik, ny härlig..

Tack för att du väljer att skriva till mig.. Känner mig inte så ensam..

trevlig helg

Svar: Ja, jag älskar musik för det den gör med mig, mina tankar och mina känslor. Jag har fått massor med budskap genom musiken som jag kunnat använda som riktning i livet.
Vad härligt att höra att du också får en kick av det och blir peppad. Naturen gör underverk den också. Nu är det ju dessutom svamptider...

Tycker det är trevligt att du hittat hit Elisabeth och jag skriver gärna till dig.
Ha det gott och hoppas din helg varit toppen!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela