kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Tillit!

Publicerad 2014-10-07 07:54:37 i Allmänt,

Just nu testas min tillit till det jag vill ska ske i livet, samtidigt som det händer rätt coola grejjer.
 
Vårt äppelmustexperiment har fallit väl ut, riktigt väl ut faktiskt.
 
I år har vi mustat på enbart våra egna äpplen och av dessa har vi själva pastöriserat mellan 30-40 liter åt oss själva. Resten har vi sålt. Vi har idag beställningar på cirka 15 bag in box med vår egen äppelmust och jag har i helgen skickat iväg de sista kassarna till musteriet. Håller nu tummarna för att boxarna räcker till alla som vill ha.
 
Vad mer är möjligt?
 
Jag har skickat ut förfrågningar på 3 olika ställen på facebook inklusive min egen sida men inte marknadsfört mig mer än så. Totalt kommer vi att ha sålt en bra bit över 100 liter äppelmust när säsongen nu är över.
 
Jag stannar till tanken, behöver ta in det lite. Det gick. Det hände. Jag blir lite rörd... och ryser samtidigt.
 
Så, det händer grejjer. Jag behöver se det. Stanna upp och inse att det händer, här och nu. Oavsett vad som händer sen så har det här hänt nu. Det gick.
 
Så, det var det här med tillit. Jag behöver ändå jobba på min tillit till att det jag vill ska ske, det sker - om jag tror och låter det hända.
 
Jag blir rörd. Berörd av livet som händer. Känner en enorm tacksamhet och ler över de puffar jag känner i ryggen. Fina ni som funnits, finns och kommer att finnas. Jag är så otroligt tacksam över Ert stöd och Er hjälp!
 
 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2014-10-07 08:21:27

Vad häftigt! Det händer mycket nu i både ditt och mitt liv. Så glad att jag får hänga med och dela en del av ditt...
Heja oss!

Svar: Ja, det händer en del men ibland känns det som ett steg fram och två tillbaka... men det gäller väl också att hålla fast i den där tilliten.
Tack Anna!
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2014-10-07 19:41:00

Så kul! Grattis till must försäljningen!
Kram

Svar: Tusen tack Anki, och tack för inspiration!!
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: elisabeth

Publicerad 2014-10-08 10:34:50

OH jag vill också pröva er must, om jag bara kunde.. GRATTIS till framgångar i alla fall.

Här värker min rygg, mitt huvud och min själ. Har sjukt barn hemma sen förra veckan och det tär lite på mig.. Men hon är go , för hon hjälper mig med det mesta..

vi kramas och mår bra..

ha det gott

Svar: Tack Elisabeth!!
Hoppas verkligen att du får chansen att musta du också, har ni något musteri i närheten?

Hoppas att du mår bättre på alla sätt och hittar inspiration och glädje i vardagen.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Katten - Bucket Life

Publicerad 2014-10-09 12:41:50

Hej! Kul att titta in här hos dig också! Är din by i krokarna av "min" månne (Särna)?
Låter underbart med med musttillverkning och försäljning. Har en dröm om en liten gårdsbutik längre fram...!

Svar: Halloj!
Har mailat dig och bekanta i Särna. Har inte fått svar än men så snart jag får det hör jag av mig! Ja, gårdsbutik tycker jag också verkar härligt!

Ha det gott!
Kram
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela