kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Jag är i flow....

Publicerad 2015-04-14 06:24:10 i Allmänt,

Efter alla funderingar om livets "ups and downs", vad jag vill och vem jag är så bestämde jag mig för att göra sånt jag tänkt länge men inte kommit till skott att göra och bara ha KUL. Fick ett gott råd av en vän för en tid sedan, i och med detta att inte orka ta tag i större projekt eller tycka att det blir för "kaosartat" i huset och mitt i allt. Hon sa; Kör på!! Flytta undan lite, plocka bort saker och sen bara kör på!
 
Sagt och gjort. Jag målar nu om i vår hall. Har tänkt göra det så länge men skjutit upp det eftersom det känts för meckigt mitt i allt, den är ju liksom navet och där alla springer hit och dit. Från vår hall tar man sig till vardagsrummet, köket och övervåningen och det blir inte så lite spring varje dag. Men nu kör jag på. Slabbar med färg, hojtar till alla att se upp där det är blött, eftertorkar golvet från alla spillda fläckar, flyttar lite på jackor, puttar undan en hund, skor och skolväskor och andas i kaoset. Jag, som är en jungfru till stjärntecknet och därav en aning pedantiskt lagd, får verkligen jobba med mig själv under den här tiden. Oj, oj. Det går framåt! Fint blir det.
 
Känner att det nästan vibrerar av liv runt mig nu. Barnen är våryra, kycklingar kläcks och gammalt blir till nytt. Kan inte annat än att bara ta ett kliv tillbaka ibland och njuta. Jag är verkligen mitt i livet. Underbart!
 
Såhär känns det verkligen:
 
10635932_10152269836867371_9103957073281424719_n
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-04-14 08:48:30

Härligt! Vill gärna se resultatet sedan.
Ha en bra dag!

Svar: Ska försöka föreviga det fantastiska :o)
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2015-04-14 14:26:59

Ibland tänker vi för mycket! Så jag håller med, BARA KÖR!
Resultatet vill jag gärna se.
Kram

Svar: Ja, jag KÖR, på många sätt nu. :o)
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela