kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Lite som att blomma ut... eller kläckas?

Publicerad 2015-04-15 06:40:24 i Allmänt,

Tänkte på detta att utvecklas och veckla ut sig. Det är det jag gör nu, utvecklas. Utvecklas till den jag vill vara, den jag kan vara, den jag ÄR.
 
Men om jag redan ÄR den personen, som bara behöver utvecklas lite, är det så att jag istället borde skriva att jag vecklas ut? Vecklas ut från den jag är. Är jag då nu egentligen invecklad? En individ som föddes som den hon var men som sedan blev invecklad för att nu vecklas ut och bli utvecklad? Hmmm.....
 
Ord...
 
Jag var på föreläsning igår, med en språkpolis och det var en fantastisk upplevelse. Tror däremot inte att jag skulle låta mina texter gå under hennes lupp, eller kanske är det precis så jag skulle göra. Uveckling, så var det väl jag skrev?
 
Det var verkligen en jätterolig föreläsning om vårt älskade språk, ordens uveckling och inveckling(?), skrivregler och annat smått och gott och många, många härliga skratt. En väldigt karismatisk (Karisma betyder enligt Svenska Akademiens ordlista, underbar gårva, kraft, nådegåva och personlig utstrålning), kvinna med massor av kunskap som hon friskt delade med sig av. Härlig, underbar inspiration!!
 
HÄR kan ni läsa mer om henne.
 
Jag fortsätter med mitt måleri där hemma och funderar på hur allt jag nu dragit runt i huset ska få plats i hallen igen. Har jag lyckats krympa hela hallen med två lager målarfärg?! Blir en utmaning att få till det, men det blir bra!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-04-15 07:34:55

Det skrivna språket kan vara väldigt svårt men också väldigt roligt. Härligt med en inspirerande och glädjande föreläsning. Att få skratta fyller ju hela kroppen med energi!
Hallen ja, hur mycket saker har man där? Massor.... Vi har som tur är ganska stor groventre som vi kunnat sätta upp garderober i. Minskar röran, ja åtminstone synligt ;)....
Nu har du perfekt möjlighet att rensa och plocka om. Ska bli roligt att se hur det blev!
Njut av dagen.
Kram

Svar: ... och SOM jag rensar Anki!! Huset fylls av "slänga bort"-kassar och allt löst får alla skynda sig att ta hand om - annars... mouhahaaaaa!! Däremot tar det ju sån TID...
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela