kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Trötthet

Publicerad 2015-04-28 19:36:54 i Allmänt,

Tröttheten har tagit över för en stund.
 
Hallen är klar, äntligen! Blev jättebra och jag ska helt klart fota och dela med mig. Har upptäckt Pinterest och fått massor av inspiration därifrån. Stångas med problemet skor i vår lilla hall och det får jag nog göra ett tag framöver verkar det som. Många i familjen = många skor.
 
Söndagsridningen på gården lunkar på. Jättekul att få starta upp något och än så länge ganska kravlöst. I helgen var det extra roligt då jag hade två små grupper som red en liten tur och sedan stannade familjerna kvar, grillade korv och fikade på gården. Precis som jag vill ha det.
 
Just nu går mycket tid åt att hålla allt flytande mellan jobb, skola, hem och allt annat som ska göras.
 
Tar mig lite tid till vila en stund. Fika i trädgården bland nyfikna höns som sprätter är en vila för själen. Vår äldsta son och "hans" höna. Han är jätteduktig med djuren och hönsen är "hans" syssla. Nu har vi lånat hem en äggkläckningsmaskin då han ska testa att kläcka fram en kull igen. Höns och kalkoner blir det.
 

Kycklingmamma med sina fina små.
 

 
 
Ha det got!
/Ann-Mari
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-04-28 21:53:50

Vila behöver vi alla, bra att lyssna när kroppen säger ifrån. Roligt att sonen tycker det är kul med hönsen. Just nu har jag ankägg i min kläckare, ska bli roligt att se om det blir något av dem.
Kram kram

Svar: Så spännande!! Imorgon bär det av till hönsbytardagar. Ska bli superkul!!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela