kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Dag 3

Publicerad 2015-08-12 05:27:13 i Allmänt,

Efter 2 dagar på det nya jobbet är jag lagom mör. Allt ska bankas in under en relativt kort tid samtidigt som jag idag ska åka på utbildning dessutom. Ännu mer bankande men bra bankande hoppas jag.  Behöver ju få ett sånt där kort till datorn och det får jag först om 2 veckor... 
 
Känner att jag kommit in i en värld där jag nog kan trivas. De jag träffar är väldigt trevliga och de flesta har en genuin omsorg, sånt gillar jag. 
 
Idag ska jag alltså iväg på lite äventyr, ska bli kul att lufta mig lite. 
 
Förmodligen sover jag mig igenom helgen, men det känns rätt ok det med!
 
Igår höll jag utkik efter meteorregnet som ska komma in över oss men såg inget, såg ni något? Det ska ju fortsätta ett tag så jag får titta ikväll igen, gör det ni med!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-08-12 08:55:34

Låter som att du kanske hamnat rätt nu, vad härligt det vore!
Förstår att du blir trött av allt nytt men tänk vad roligt att lära sig nya saker.
Meteorregnet har jag visst inte hört om, men jag är ganska off från världen just nu och lever i min egna lilla bubbla av att bli klar med allt här hemma.
Ha en riktigt härlig dag!
Kram

Svar: Förstår att ni har massor att göra just nu! Hoppas att allt flyter på som det ska.
Jag har ännu inte sett några meteoriter, igår kom det in moln hos oss. Kanske ikväll?

Ja, hitills känns jobbet lovande faktiskt. Hoppas att det håller i sig, men jag har en väldigt bra känsla.

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela