kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Jag övar

Publicerad 2015-08-04 09:26:29 i Allmänt,

Igår övade jag på att göra lite och idag ska jag öva på att göra lite till men inte för mycket. Jag övar vila. Det är svårt. Faktiskt bland det svåraste jag gjort. 
 
Igår gjorde jag en avslappningsövning men fick till slut visualisera att jag satte mig på mig själv och höll fast mig i marken. Då hade jag inget annat val än att ligga kvar. Så illa är det. Men jag har bestämt mig för att lyckas. 
 
Jag var också ute i blåbärsskogen två gånger under dagen, den sista var på kvällen då jag var ute i 3 timmar och fyllde mina byttor med bär. Har märkt att om jag inte kan slappna av på annat sätt är blåbärsplockande en väldigt bra syssla. Jag vill ha blåbär i frysen och när jag är i skogen kan jag inte göra mycket annat än att bara plocka, lyssna till skogens ljud, möjligen lyssna på en sommarpratspod och faktiskt - bara vara. 
 
Jag är och det är min första och största uppgift i livet - att vara men också att leva, inte bara existera. 
 
I am ... #quotes #inspiration
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-08-04 10:02:06

Bra där! Det är viktigt att kunna slappna av, vila för att få återhämtning. Igår när solen värmde som mest så la jag mig på en filt med en av sommar pratarna på bredvid att lyssna på. Perfekt!
Åh blåbär måste jag ut och plocka jag också!
Njut av dagen!
Kram

Svar: Ja, jag har plockat ihop en hel del liter blåbär men det blir inga stora mängder/gång pga alla hemska mygg vi har fått. Går inte att ta med varken barn eller hund ut i skogen, försökte mig på en ridtur igår.....huuuu, hemskt.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Ida här och nu

Publicerad 2015-08-07 01:46:26

Jag har också jätte svårt att slappna av och bara vara. Tömma huvudet på tankar. Har tränat massor både själv och med ledare men de är svårt. De jag lärt mig är att man inte ska slå på sig själv när man driver iväg. Bara gå tillbaka om och om igen.
Precis som dig så slappnar jag av i skogen. De finns ingen prestation där. Inga krav. Jag går ofta i skogen med min hund och låter tankarna komma och gå och lyssnar och luktar på skogen. Kram

Svar: Ja, avslappning är svårt. Jag tror på regelbundenheten så jag jobbar på att det ska bli lite varje dag. Skogen är helt perfekt! Finns inget bättre ställe att ladda batterier och lugn på.
Tack för din kommentar och välkommen tillbaka!

Ha det gott!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela