kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Ny start

Publicerad 2015-08-11 06:03:52 i Allmänt,

Så har jag börjat på mitt nya jobb. Igår var första dagen och intrycken är många. Jag har lämnat landstinget och jobbar statligt som läkarsekreterare och ska nu alltså lära mig allt som går på bara några få dagar - My god!! Jag har gått ner i arbetstid och vad som ligger framför mig är ett oskrivet blad. 
 
Känner mig lite vilsen, förvirrad, lite rädd och osäker och kan ännu inte säga riktigt om det här blir bra eller inte. Låter tiden få utvisa men jag har ingen känsla som säger mig att det är fel, ingen gongong som slår och ingen flyktinstinkt iallafall. 
 
Nu god frukost i enbart mitt eget sällskap, familjen sover. Läser lite bloggar, dricker lite kaffe och mår gott. 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 
Det kan ju faktiskt bli såhär....
For something more,much change occurs but there is nothing wrong with that.Greatness blooms with a new beginning<3

Kommentarer

Postat av: elisabeth

Publicerad 2015-08-11 10:40:27

Jaqg håller en tumme för dig att ditt nya jobba kommer gå galant.

kram

Svar: Tack Elisabeth!
Det verkar lovande... so far so good!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela