kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Sista arbetsdagen....

Publicerad 2015-08-13 06:06:36 i Allmänt,

Ja, för den här veckan alltså. DET kommer att kännas väldigt, väldigt konstigt att inte jobba heltid. Skönt och något jag velat men konstigt. 
 
Jag har däremot bestämt mig för att låta den lediga dagen vara öppen för allt möjligt, även extrajobb. Vill inte utesluta roligheter i livet och även jobb kan räkna in där - om det är rätt jobb, eller hur?!
 
In every job that must be done there is an element of fun. :) #Yes! - Mary Poppins
 
Här hemma fortsätter mygghelvetet men igår när jag var ute hade det faktiskt blivit lite mindre. Tog en ridtur i måndags som nästan tog knäcken på mig och hästen men imorgon ska jag ut i skogen så då vill jag inte bli uppäten, sådeså!
 
Håller på att söka lite efter diverse bra idéer för stallet och pinterest är min nya vän, helt underbart! Där finns idéer och lösningar, för allt! Älskar det. 
 
Kolla in den här tex. för att hela tiden ha färska groddar till hönsen så groddar man alltså hela tiden, den äldsta överst och så fyller man på nedifrån. Simsalabim - mums i hönsgården! Kopierar helt vilt bra idéer. 
 
Great idea for winter sprouts! #BackyardChickens www.FreeHenHousePlans.net
 
Nu blir det lite kaffe och avfärd till jobbet igen. Solen ska skina på oss idag och även om jag inte kan öppna fönstret på jobbet så ser jag åtminstone ut. Härligt!
 
Kram!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-08-13 08:46:10

Pineterest är super, ger bra uppslag till ideer!
Ha en härlig dag och njut av att veta att det vankas ledighet!
Kram

Svar: Jag har nästan kunnat njuta. Kommer nog närmre nästa fredag =)
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela