kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Att njuta av det vackra

Publicerad 2015-02-14 08:00:00 i Allmänt,

Ibland ramlar man över bilder eller upplevelser på olika sätt som  verkligen tilltalar något inom en. Jag gillar att då stanna upp en stund och bara njuta. Spara bilden eller vad det nu kan vara i ett litet rum inom mig för att kunna låta det ge mig energi lång tid framöver. Gillar det!
 
Pinterest är ett utmärkt forum för sådan boosting. Hemnet är ett annat. Jag kan kika in där utan någon annan avsikt än att, för en stund, titta in i andras hem och njuta av det jag ser. Om inte annat så övar jag mig i att bilda mig en uppfattning om vad jag tycker om och inte. Underbart!
 
Sen betyder inte detta att jag vill applicera det i mitt eget hem alltid. Det är nog lite som att titta på konst, jag gillar känslan av att bli berörd och jag gillar att det finns så oändligt många möjligheter till det genom internet bland annat. Jag är också en sådan som har svårt att göra mig av med tidningar just av den anledningen att det är så härligt att ibland hitta ett riktigt gammalt nummer bara för att ta upp den och återigen njuta av bilderna eller få en pepp av en speciell text e.dyl.
 
Bjuder lite på en otroligt vacker detalj av ett hus som är till salu i vårt område. Det här är nog den vackraste trappa jag sett.
 
 
 
Så kul att se när mäklarna ansträngt sig för att hitta perfekta perspektiv. Tycker detta är underbart!
 
 
 
Önskar Er alla en fin alla ♥ dag!
 
643889_10152322067980160_1955041087_n
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-02-14 08:57:16

Trappan är fantastisk och huset ser ut som en dröm....
Härligt att få drömma sig bort en stund, jag gör lite som du.... Fastnar i en bild, text eller ett hem,kan tycka att det är otroligt vackert men att det inte skulle passa hemma hos mig. För mig är ex ett vackert hem en spegling av de som bor där.
Ha en riktigt härlig dag!
Kram

Svar: Ja, visst är det vackert! Det är rätt kul att kika på hus till salu och få lite inspiration.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: elisabeth

Publicerad 2015-02-14 15:07:53

Jag vill också bo så med den trappan, har en dröm att komma nedför trappan med den mest fantastiska klänningen i hela världen..

Men inte idag, för idag efter dålig nattsömn och 4 timmars arbete på morgonen, är jag helt slut.

kram

Svar: Ja, visst är den vacker!!
Klart du ska glida ner i en vacker klänning!!
Hoppas du fick en god natts sömn.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-02-14 19:14:06

Suuuperfint!

Tack för ditt mail! Det verkar ju vara en djungel det där. Suck!

Här blir det mello strax.

Ha en skön kväll vännen.

Svar: Ja, visst är det en djungel. Jag är full av beundran för dem som tar sig igenom allt. Så som jag förstått det är det värt allt slit. Jag hoppas verkligen att vi kan göra det vi också Anna.
Här tar jag mig långsamt, långsamt framåt. Puh!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela