kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Dagvill

Publicerad 2015-02-09 20:19:21 i Allmänt,

Måndag och det känns som söndag. Jag har varit hemma med dottern idag då hon är förkyld. Imorgon blir det nog skola för henne och jobb för mig.
 
Helgen har varit mysig och lugn men nu känner jag mig väldigt rastlös. Vet inte riktigt vad det beror på men har på känn att det är alla tankar som rör till det i mig.
 
Just nu är jag i ett sånt där skede i livet att jag har ett riktigt stort behov av att få gömma mig i en koja i skogen, eller kanske ännu hellre vid havet, åtminstone någonstans där jag kan vara alldeles själv och helt utan sällskap en stund för att få tänka klart  mina tankar. Det skulle vara så otroligt skönt att få allt på plats för det är mycket som händer nu känner jag. Så många nya tankar som ska formas och finna sin plats och framförallt så många gamla som jag behöver släppa taget om och avsluta för alltid. Det är nog det jag önskar mest just nu.
 
Tills dess nöjer jag mig med stilla stunder här och där så gott jag kan för lite eftertanke och själsboost. Hur som helst är jag otroligt tacksam för allt jag får till mig, all ny kunskap och nya infallsvinklar. Jag känner att jag växer och utvecklas och även om det gör ont ibland och blir riktigt obekvämt så är det så välgörande!
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-02-12 10:03:38

Härlig bild!!!
Har mailat dig...

Svar: ... och jag har svarat ;))
Tack Anna. Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela