kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Gårdslivet en solig helg.

Publicerad 2015-02-08 20:17:19 i Allmänt,

Denna helg har vi fått en hel del gjort och påbörjat. Känns bra då vi även hunnit med att bara vara en aning... och en aning är ju bättre än ingenting.
 
Solen har lyst på oss och som jag njuter av den då!
 
Det blev morgonpromenader med hunden och eftermiddagspromenader med familjen = kraftsamlare.
 
Jag hittade en gammal kälke här på garden som jag faktiskt funderar på om inte getterna ska kunna dra framöver. Tills dess fick Pinglan den äran och det gjorde hon så bra. Hon tycker att det är så kul att få komma ut ibland hon också men hon är ju ändå en gammal och bestämd dam som, även om hon aldrig gör något dumt eller elakt, ändå helst vill bestämma själv. Så när hon gått första rundan med Saga och Lukas ville prova så tyckte hon att det var bäst att stanna hemma vid en hötapp hon hittat. Man kan ju inte annat än att skratta.
Goa Pinglan!
 
 
Tömkörde Lava lite och Hakuna fick dra rockarden igen, pigga var de och hade nog samlat energi i solen de med!
 
Allt som allt en riktigt bra helg.
 
Kaninerna fick komma ut i solen en stund och damkaniner och herrkanin fick återse varandra igen. De bor på två olika ställen och det var ett kärt återseende.
 
 
Alla var nöjda över solskenet, man kan riktigt se hur getterna njuter!
 
 
Fåren mumsar i sitt lilla hus, nöjda over solen och varma i sina ullkoftor!
 
 
Hästarna är riktigt svåra att fota just nu, de ska vara precis mitt uppi hela tiden. Fick iallafall ett kort på när Tamino rullat klart efter ridturen. Vilken njutning när pälsen börjat lossna!
 
 
 
Hoppas Er helg varit toppen!
/Ann-Mari
 
 

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-02-09 09:43:04

Oh, jag njuter av dina bilder!!!
Planerar ni kaninungar i vår eller vad har ni för planer med dem?
ha en bra dag!

Svar: Ja, helgen har varit god och solig för oss. Skönt!
Nej, jag har egentligen inga planer för dem alls. De är ju dessutom minst tre olika raser och jag har ju tidigare varit mer för rasavel men nu vet jag inte.

Dvärgvädurshannen hade vi sedan tidigare. Han har fått fina kullar och börjar bli till åren nu. Vi har även en renrasig fransk vädurshona som köptes in till verksamheten på garden, lite för att visa skillnaderna i storlek (och för att jag gillar dem!!) samt en blandras (tror vi) hona som vi fick av en bekant.

Leker lite med tanken att para vår minsta hona med hanen för att få lite mysiga ungar till våren. Vi får se. Hur har det gått med dina kaniner?

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela