kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Idéverkstad

Publicerad 2015-02-13 06:44:12 i Allmänt,

Igår var jag på idéverkstad kring starta eget/affärsidéer.
 
Fick en massa bra tips och olika system för att jobba vidare. Känns verkligen bra för nu har jag lite verktyg för att kolla om min idé kan vara något, både för mig själv och gentemot omvärlden. Det var även så otroligt skönt att prata med någon som är helt objektiv och bara säger att "du behöver ju inte heller göra det".
 
Missförstå mig inte, jag gillar pepp och behöver det också men ibland är det skönt med någon som bara säger "kolla det och det och verkar det bra så kör men gör det inte det så är det inte hela världen". Att ta ner bilden av misslyckande om det inte verkar funka, att det är ok att säga nej om kalkylerna inte verkar hålla. Skönt!
 
Så man kan säga att jag har förmånen att ha flera olika människor i min närhet som när, stöttar och peppar olika delar av min personlighet. De som peppar och sparkar mig i baken (som jag så väl behöver), de jag kan ringa/skriva i min rådande förtvivlan och undra "Är det någon som förstår mig?!", vilket de så väl gör, och de som kan vara helt objektiva när de bedömer det jag säger och ställa precis rätt motfrågor för att ta ner mig på jorden igen och få mig att fokusera lite till. Vilken förmån!
 
Just nu är det lite dvala över gården, det händer inte så mycket utan vi väntar på att snön ska töa bort och ge oss ännu lite mer vårkänslor!
 
De här vackra gula är bland det första som kommer upp hos oss om våren. Som små solar!
 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela