kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Sportlov!

Publicerad 2015-02-24 14:01:15 i Allmänt,

Hade ledigt igår och då passade vi på att åka på utflykt, hela familjen. Skönt att vara tillsammans allihop och hitta på lite smått och gott.
 
Vi började med ett besök på Avesta Vicentpark som är ett riktigt fint utflyktsmål. På sommaren är det nog helt fantastiskt och dit åker vi igen när det blir varmare. Djuren är mäktiga och det finns massor av information.
 
 
 
HÄR kan Ni se ett program på SVT-Play om en flytt av vicenter från Avesta till Rumänien.
 
Sen blev det lite lunch och inhandling av mat innan vi begav oss till dagens sista utflykt och betydligt mindre och tamare djur. Gosandet visste inga gränser. Helt underbart att ha en liten, mjuk killing i famnen. Vi njöt!
 
 
 

Idag är vädret snöblandat regn och jag jobbade inte hela dagen. Saga är snorig och förkyld och nu ska jag krypa upp i soffan bredvid henne  och mysa med lite te och film.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-02-24 14:51:32

Förstår att ni hade en trevlig utflykt. Usch för dessa förkylningar. Själv ligger jag däckad idag med feber och tok ont i kroppen.
Krya på er!
Kram

Svar: Krya på dig snabbt.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-02-25 09:26:58

Åh så rolig utflykt! Bilderna talar verkligen för sig själva.
Kram

Svar: Ja, det var en härlig dag!!
Kram1
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela