kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Alltså ryck upp dig!!

Publicerad 2015-01-19 06:37:53 i Allmänt,

Ja, precis så känner jag inför mig själv just nu. Ryck upp dig kvinna! Sluta tjafsa och gnäll. Du vet att livet har mer att erbjuda än så, du VET vad du behöver göra så gör't!!
 
Ja, precis så.
 
Sen är det klart att känslor och annat finns med i bilden som sätter käppar i hjulet men herregud så bra jag är på att krångla till saker. Att inte följa mina egna råd.
 
Så, det är dags att rycka upp sig - igen.
 
Idag börjar yogan och SOM jag behöver den i mitt liv. För mig blir det däremot ingen yoga ikväll eftersom en envis rethosta håller sig fast i mig och jag tror inte att yogagruppen skulle bli lika harmonisk med mig evigt hostande i alla dess olika ljudnivåer och former. Jag skonar dem från det. Har däremot en framtida yogaplan som jag hoppas kunna ro iland.
 
Det är lite märkligt för efter min strävan mot att verkligen kunna slappna av och göra ingenting under julen så har jag nästan blivit lite för bra på det. Jag har väldigt lätt för att göra ingenting och desto svårare för att motionera tex. Behöver bli ändring på det. Nu.
 
Så, jag har en del att jobba på verkar det som. Det ska nog gå. Jag vet ju hur man gör.
 
På gården har det i helgen varit en del pyssel då alla djuren fått rent och fint, hästar har motionerats och det har åkts skridskor. Nej, inte jag men de yngsta barnen iallafall.
 
Nu är det jobb som gäller. Ny vecka - nya utmaningar.
 
Ha det gott
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-01-19 19:06:59

Jag är ju en sådan där i mångas ögon jobbig människa som alltid är aktiv... Inte för att jag är stressad för det är jag väldigt sällan utan för att det är så jag är helt enkelt. Men om jag slappar i ett par dagar då får jag också svårt att komma igång och måste motivera mig själv. Så bara att bita ihop så är man snart på banan igen ;).
Kram

Svar: Ja, jag håller gärna igång men har blivit bra på att sitta ner ibland och göra ingenting också. Känner igen mig, det gäller att motivera sig upp igen. Jag har ju gjort det förr och bör klara det igen. Det känns bara så motigt. Sen är det ju så att nu, när jag har motivationen hyfsat igång, då är jag fortfarande förkyld. Träning får vänta men tömköra kan jag!
Tack Anki!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela