kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Motivationsträning

Publicerad 2015-01-23 06:41:05 i Allmänt,

Ja, det är väl det jag ägnar mig åt just nu - motivationsträning.
 
Inne på tredje veckan med förkylning som inte släppt. Hamnat i ett sånt där läge där det först varken gick framåt eller bakåt, sedan sakta framåt bara för att nu gå sakta bakåt istället. Gaaaah! Frustrerande.
 
Ögoninflammationen har kommit tillbaka och jag känner mig allt annat än piggelin just nu.
 
Ska ta mig igenom den här jobbardagen för att sedan åka och storhandla, handla lite tights åt dottern och mat åt kaninerna. Sedan hem till ett hus som förhoppningsvis, med familjens hjälp, är renare än förut, äta god middag, pyssla med hästar och sedan däcka i soffan. Känns helt ok med ett sånt avslut. Får se om planen håller, det vet jag ju aldrig men får helt enkelt lov att ta mig igenom det.
 
Här på gården står allt ganska stilla just nu men vi fortsätter att pyssla så smått. I helgen är det främst tuppslakt som står på schemat för nu är det alldeles för många och hönsen mår inte bra av det. Ska faktiskt bli väldigt skönt när det är klart, men innan dess är det såklart alltid dubbla känslor. Våra tuppar är dessutom så fina i år varav en är en "ullig" sort som inte har "vanliga" fjädrar utan det ser mer ut som päls. Ska verkligen försöka komma ihåg att fota honom.
 
Nu tar jag de där djupa, stärkande andetagen och kör på.
 
Vill också efterlysa tips på filmer. Allt av intresse. Familjefilmer för äldre och yngre barn, romantiska, äventyrsfilmer, action, feelgood - allt!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-01-24 12:46:34

Envis förkylning du åkt på! Hoppas den snart ger sig! Filmer.... Something´s gotta give med Jack Nicholson & Diane Keaton gillar jag. Älskar huset :) flyttar in där idag om jag får ;).....
Ha en härlig dag!
Kram

Svar: Ja, den håller I sig. Rethosta än och täppt, men jag tror det blir batter.
Ska kolla upp filmen. Tusen tack.

Kram
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-01-25 09:46:48

Hej! Hur mår du i dag? Hoppas det går åt rätt håll nu.

Har ni klarat av slakten? Hur många var det? Skönt när det är gjort och himla gott är det ju med tupp.

Jag tittar inte mycket på film så på den biten är jag värdelös.

Kram!

Svar: Ja, jag tror det blir bättre faktiskt men väldigt långsamt...
Nu är 3 av 5 slaktade idag. Skönt att få det gjort, och skönt för hönsen som haft det lite kämpigt.

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela