kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Nya friska tag

Publicerad 2015-01-20 20:28:15 i Allmänt,

Idag har jag verkligen fått mig en lektion i att fokusera på mitt eget och inte dras med i andras negativa spiraler. Oj, oj...  En del orättvisa har det också blivit men samma där. Finns massor av läxor att lära, varje dag och av en massa olika människor som kommer in som lärare i ens liv. Ibland stannar de länge och situationer upprepar sig tills man en dag inser och ändrar beteende, ibland stannar de bara korta stunder men ger så mycket under tiden. På gott och på ont.
 
Mitt humör har vänt och jag fokuserar framåt med blick som en blandning av terminator och en tiger på jakt. Motton som: "Allt jag vill ha är mitt" och "Allt jag fokuserar på och känslomässigt är inställd på, kommer att komma till mig - på ett eller annat sätt", snurrar på repeat i huvudet.
 
Livet är ju nu och jag vill så otroligt gärna leva det NU och inte ångra mig senare.
 
Fina pållarna i hagen ger massor av härlig kraft. Här ses min vackra flicka Lava. Nu är hon 5 år och född precis bortom granen bakom henne.
 

 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: elisabeth

Publicerad 2015-01-21 14:50:19

Läser dina rader och tänker men det där är ju jag som har skrivit det.. Tänker lite lika som dig.. Härlig häst !!
Börjat min resa tillbaka till jobbet. På Slow motion dock. Men det passar mig bra.
KRAM

Svar: Ler Elisabeth. Härligt att höra från dig igen och så skönt att höra att du fortsätter på din resa. Allt har sina ups and downs men om du hittat ett läge där du är i fas med dig själv så är det perfekt. Heja dig!
Ha det toppen. Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2015-01-21 22:21:15

Underbart Ann-Mari!
Jag tror att man med viljan kan ta sig vart man vill bara man är envis! Så kör hårt!
Kram

Svar: Åh, jag försöker Anki. Jag åker verkligen berg- och dahlbana just nu och tappar lite greppet om mina planer ibland. Det gäller främst det privata planet som ju bloggen inte handlar så mycket om. Men Tack Anki, för alla puffar i ryggen och hejarop.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-01-22 14:40:47

Åh så söt hon är Lava!!!

Säger som Anki, kör hårt. Och njut längs vägen....

Kram

Svar: Tack Anna. Mitt svar till Anki är lika mycket till dig.
Tack!! Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela