kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Nytt år och nya virus!

Publicerad 2015-01-05 15:38:49 i Allmänt,

Förkylningsvirus har farit runt i familjen sedan strax före jul och nu var det tydligen min tur att få en omgång. Känns lite trist, såhär precis innan det är dags att börja jobba igen. Har väl inget annat val än att bara gilla läget.

Vår nyårshelg har varit toppen och jag har varit ledig länge, så länge att jag nästan tycker att det känns konstigt att tänka på jobbet igen. Mitt jobb är ok tycker jag men ändå... hemma känns faktiskt rätt ok det med! Jobb saknas aldrig på gården, däremot inkomst för det är som alltid inte speciellt inkomstbringande att gå runt och skrutta och städa på sin egen gård, dessvärre.

En födelsedag har vi hunnit fira av i och med att dottern fyllde 8 år på nyårsdagen. Nu ska bara barnkalaset klaras av till helgen också. Kan knappt fatta att tiden går så snabbt. Vår yngsta är inte liten längre, hur mycket vi än vill det och det är även där bara att gilla läget.

Här på gården har jag haft ytterligare två läger för barn och deras föräldrar. Måste säga att det känns fantastiskt att få ha så kul!! Barnen har varit så roliga och varit så duktiga och upplägget verkar gillas av både barn och vuxna. Kul!! Nästa utmaning på den fronten blir att delta i en idéverkstad kring den egna affärsidén här i kommunen och ett besök hos Nyföretagarcentrum. Ska bli kul och spännande.

Nya friska tag alltså, men först bli av med förkylningen och sen full fart framåt!

 

 

Ha det gott!

/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-01-05 19:24:53

Ja jag tycker det har varit så mysigt att ha alla hemma såhär länge. På torsdag börjar barnen skola och dagis här, blir bra med en mjukstart.

Så roligt att du trivs med företagandet!

Kram


Svar: Samma här, det blir en sån skön vardag när man får ta den som den kommer. Här har barnen kommit iväg till skolan nu och jag sitter och försöker kurera förkylningen. Suck.
Ja, jag tror att jag trivs. Gäller bara att hålla fast vid mig själv... skriver mer om det.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2015-01-07 16:30:05

Vad mycket roligt du hittar på, så spännande att följa ditt företagande och dess utveckling. Det har varit så härligt med hela familjen hemma så länge men det känns ganska skönt med en vardag igen. Hoppas ni alla är krya snart, själv har jag precis piggnat till efter två veckor med en envis förkylning...
Kram

Svar: Ja, jag hoppas att det går snabbt med tillfrisknandet för nu är jag less. Tack Anki!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela