kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Planer för sommaren

Publicerad 2015-01-08 08:47:01 i Allmänt,

Här planerar vi inför sommaren.....
 

Den vita är en bagge på besök. Han har varit här förut och det blev då ett lamm med den svarta som står här ovan. Den stora grå tackan med svart huvud, som står längst bort, gick då tom men det var hennes första betäckning. Förra sommaren fick hon ett fint lamm med en annan bagge, så vi hoppas såklart på tre dräktiga tackor snart. Lite sen betäckning I år men bättre sent än aldrig.
 
Pga. ett envist förkylningsvirus som är på besök och som också bestämt sig för att ge mig en ordentlig ögoninflammation är jag hemma idag. Har alltså jobbat ½ dag hitills vilket känns sådär... men bättre en frisk sekreterare på jobbet än en sjuk som jobbar på halvfart antar jag.
 
Landar efter de läger jag haft här på garden och känner efter, var det detta jag ville? Har jag mer att ge? Vad ska jag ägna mig åt och för vem? Fina frågor att tänka på tycker jag. Just detta att inte svepas med av krav från andra, eller mig själv kring hur det "måste" vara utan att låta det få komma inifrån, från hjärtat och ut. Att låta det jag gör spegla den jag innerst inne är känns väldigt viktigt. Jag vet ju att jag har ganska lätt för att ha höga krav på mig och inte alltid krav som är realistiska och sanna utifrån mig själv utan utifrån det jag tror att jag måste göra. Känslan av att låta detta växa långsamt får finnas kvar för jag vill inte tappa bort mig själv.
 
En av grundtankarna kring verksamheten var ju att finnas här för andra, att ge av mig själv, gården och djuren till andras välbefinnande och det är en av hörnstenarna. Att se glädjen, lyckan, friheten, stillheten och närheten i andras ögon när de umgås med djuren är en av de stora behållningarna tycker jag. Ett av mina guldkorn i livet.
 
Nu ska jag ta mig lite kaffe, rasta hunden en liten sväng och sedan lägga mig i soffan och se en omgång till på en film jag vill dela med mig av till Er. Ni behöver 2 timmar ganska ostört och ett öppet sinne och jag lovar att Ni blir berörda på något sätt.
 
Den är värd att se. Den är på engelska och otextad men inte svår att förstå.
 
 
 
Ha det got!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-01-08 09:34:31

Att inte tappa bort sig själv är så himla viktigt. Att känna efter. Precis så som du gör....

Här försöker vi få kaninungar och det blir ju inget. Fattar inte varför!??? Alla kan ju ínte vara sterila...

Ja det här med häst är så mysigt. Och så roligt när Magnus med delar intresset. Kan ju viska till dig att här ska komma en häst till inom kort. En tinker som bara är 140 cm hög, så jag hoppas hon kan vara något för mig och så kan vi rida tillsammans sedan. Fortsättning följer...

Krya på dig!

Svar: Knepigt med kaninerna... har för mig att det är så att de liksom kan välja om de ska ta sig eller inte.... någon sa det till mig för länge sen. Vet inte om det stammer. Personkemi? Men de brukar ju inte vara SÅ svårflörtade.... Kanske blir bättre när det blir lite varmare? Annars kan det ju vara svårt att få dem dräktiga när de är FÖR varmt också... hoppas det ger med sig!
Roligt med en pålle till!! Stort lycka till och Anna, det FÅR ta tid innan du tar dig upp på en häst, hästar ger så mycket även om man inte sitter på men om det är det du vill så vet du att du fixar det, ett steg i taget.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2015-01-08 09:41:34

Vad tråkigt med din förkylning! Men skönt att kunna ligga i soffan, fundera och känna efter. Det är så lätt att ryckas med och så plötsligt upptäcker man att det var ju inte så här det skulle bli...
Var rädd om dig och krya på dig!
Kram

Svar: Ja, den är seg och envis. Ja, nu blir det mycket läsa och känna efter.
Tack!

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela