kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Vem är jag egentligen?!

Publicerad 2015-01-09 08:32:47 i Allmänt,

I vår kommun pågår projekt kring företagande och jag har hoppat på en idéverkstad som kommer att köras regelbundet under våren. Fick häromdagen ett mail med ett test som skulle visa en personlig egenskapsprofil på mig.
 
Gjorde testet och det är ju alltid lika roligt att sedan läsa vad det kommit fram till. Vem är jag egentligen? En gång gjorde jag ett sådant test som var helt klockrent. Stämde otroligt bra. Denna gång är jag mer osäker men av den anledningen att jag skiftar form. Känner det i hela kroppen och vartefter jag gjorde frågorna insåg jag hur olika jag svarade på dem idag jämfört med om jag skulle gjort det för 6 månader, eller 1 år sedan.
 
Ett sådant skifte känns skönt för det går åt det håll jag vill. Jag är inte fri från mina rädslor men jag sätter inte rädslan som ett starkt hinder idag. Jag är inte strikt hållen av osynliga regler och av samhället accepterade normer, utan kan och vågar hitta min egen väg, även om jag känner att jag önskar vara mycket friare än jag är idag. Jag är på väg och jag vet att jag kan... att jag FÅR vara den jag är innerst inne. Vara JAG.
 
Kan också känna att det är lite spännande att se mig själv som ett oskrivet blad. Att jag börjar fatta att det faktum att målet på min resa inte är synligt bara gör det ännu mer fantastiskt. Att resan framåt får mig att växa och vara och leva. Målet är ännu okänt och när jag uppnår något i livet finns ännu mer framför det och sedan ännu mer. Det tar aldrig slut och jag vill alltid leva. Tacksam!
 

Att vara lite såhär, att vara i ständigt lärande och förstå att det är det som är själva livet....
 
 
Den envisa förkylningen är inte över än och ögonen fortfarande svullna. Känns trist och inte så lite frustrerande att vara så overksam. Inte min grej. Men jag läser, tänker, vilar och kramas med mina fantastiska, underbara barn.
 
Ha det got!
/Ann-Mari
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-01-09 10:34:52

Visst är det spännande hur man utvecklas och tankar förändras. Vad som är viktigt i livet ändras också med erfarenheter och ålder. En spännande resa!
Just nu är jag inne i mitt största driv någonsin tror jag, här blåser förändringsvindar vill jag lova....
Jobbigt med envis förkylningar, min höll i ordentligt i två veckor!! Hoppas du kryar på dig snart.
Kram kram

Svar: Ja, det är faktiskt rätt häftigt att upptäcka att det hander saker även rent mentalt.
Det ska bli så spännande att läsa mer om vad som händer hos dig!!

Här bollas tankar om jag ska strunta i alla "måsten" och börja jobba imorgon eller ge mig en eller ett par dagar till för tillfrisknande. Ush, den där jante!!

Kram
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela