kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Delar ett inlägg

Publicerad 2015-07-04 07:00:00 i Allmänt,

Maria Österåker skrev ett sånt bra inlägg om detta med rastlöshet och vila att jag gärna vill dela det vidare.
 
För min del är det stor igenkänningsfaktor och något jag tänker mycket på. Vill gärna läsa boken hon tipsar om. Överhuvudtaget vill jag kunna koppla av, logga ut och bara vara mitt i allt som pågår. Att hitta lugnet och fånga vilan. 
 
HÄR kan ni läsa Marias inlägg. 
 
Ett sätt är att ge mig själv denna utsikt så ofta jag kan, liggandes på rygg på yogamattan i trädgården. 
Åtminstone dagtid då stickmyggorna håller sig undan hyfsat, 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-07-04 10:12:39

Det inlägget av Maria läste jag med då och det är så himla bra skrivet. Jag är nog ganska bra på att vila faktiskt. Känner ingen rastlöshet eller leda av att vila, som hon beskriver. Kan däremot känna mig lat men sedan tänker jag att jag behöver vilan för att må bra. Lat eller inte, sån är jag...
KRAM

Svar: Jag skulle verkligen önska att jag någon gång kan landa i det där.. att vila. Min sommaruppgift!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela