kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

En vecka kvar...

Publicerad 2015-07-03 22:21:02 i Allmänt,

Jag har på känn att mina inlägg den kommande veckan kommer att präglas mycket av att jag nu har endast en vecka kvar på mitt nuvarande jobb. Det är många känslor som ska få plats och innehåller en blandning av allt från vemod och nästan lite sorg till pirrig förväntan och nervositet. Jag känner mig lite som en berg- och dalbana. Innan jag börjar ska jag iallafall ha fyra veckors semester, får hoppas att jag hinner landa lite innan det är dags för nya utmaningar. 
 
Ikväll blev det städning av huset och jag hann väl ungefär halva. Tycker att tiden just nu rusar fram medan jag har alldeles för mycket att göra. Behöver nog tagga ner lite och stoppa in sånt som jag mår bra av, stress är inte en sådan sak. 
 
Tänker på hur vacker naturen är nu. Allt växer otroligt fort och vägrenarna dignar av blommor. Underbart! Snart, snart är det dags att plocka bär och svamp!
 
 
Ängsklockan, Dalarnas landskapsblomma. 
 
 
Denna blomma växer i våra dikesrenar men jag har ingen aning om vad den heter. Finns här i rosa och vitt. Någon som vet namnet på den?
 
Nu blir det lite te och en lugn stund i soffan innan läggdags i vårt bastuvarma hus. 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela