kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Jag ska bara hinna ikapp min egen skugga....

Publicerad 2015-07-21 09:58:03 i Allmänt,

Sen ska jag vila. Förra veckan var otroligt hektisk med en deadline som sprack. Planen var att hinna klart med hönsvagnen innan maken skulle åka på ridläger i fyra dagar. Planen gick inte i lås och det fick bli jag och äldsta sönerna som jobbade till sent på kvällarna med vagnen som faktiskt blev klar med alla trevliga finesser och (självklart) tillhörande pynt! Hönsen verkar trivas och jag är så himla glad och nöjd!
Här ses en av våra hönor intill våra hönsfoderautomater som faktiskt fungerar finfint! Fodret fylls i uppifrån och de har alltså fri tillgång utan speciellt mycket spill. Vattenautomat ska vi också fixa framöver.
Vi har också haft förmånen att hålla barnkalas för en liten 5-åring med kompisar och familj. Många nervösa fjärilar flög runt i min mage den morgonen,skulle det bli bra? Men det blev bra och om ni tittar in på vår facebooksida så kan ni läsa fantastiskt fina kommentarer och se bilder. www.facebook.com/vadsbrogard
Nu är det aktivitetsvecka i vår by och vi har fullt upp. Gårdagen regnade tyvärr bort, även om vi hade några tappra besökare i ösregnet. Idag hoppas vi på tur med vädret och många trevliga besökare. Nu kör vi!
En god vän lämnade lite hantverk till försäljning. Hennes mamma virkar jättefina trasmattor och själv täljer hon de här fina ponnyerna med man av lin. Helt fantastiska. Om ni vill beställa så förmedlar jag gärna kontakt!
Ha det gott! /Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-07-21 11:24:32

Så mysigt ni ser ut att ha det! Och hönsvagnen, vilket härligt projekt, vill se ännu mer bilder!

Glöm nu inte bort att ta hand om DIG själv också...

Svar: Tack Anna! Ska låna sonens kamera och fota med, min är usel som synes... Nu vill jag mest njuta av det vi har, inga fler projekt på ett tag... förutom fönsterrenovering mellan skurarna.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2015-07-21 16:41:10

Men hör du, semester var det ju!! Var rädd om dig även om det är roliga saker du pysslar med. Hönsvagn tycker jag är en toppen idé. Vad fint ni har det, ser jätte mysigt ut på bilderna.
Kram

Svar: Tack Anki! Ja... jag jobbar på mitt "good enough" och att "bara vara" mellan regnskurar och gårdsbesök.
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela