kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Stick iväg!

Publicerad 2015-07-02 23:16:09 i Allmänt,

 
Känsliga läsare varnas! I detta inlägg förekommer bilder på mina ben, det är inte alltid en fager syn. 
 
Så! Vi bor ju alltså i södra Dalarna, i det nedre dalälvsområdet. För er som missat historien om myggproblemen vid just nedre dalälvsområdet tänker jag inte dra den igen, men ni kan gärna gå in HÄR och läsa om den. Intressant!
 
Det är dock inte lika intressant att leva mitt i det. Allt annat än en rolig historia kan jag lova. Nu har de ju besprutat i vårt område så vi är väldigt, väldigt förskonade men inte befriade. Myggor från icke besprutade översvämningsområden tar sig hit och ställer till elände. Än så länge klarar vi oss hyfsat men vi sprayar djuren ordentligt varje dag och visst känns det att de här myggorna är allt annat än snälla och, ganska harmlösa, skogsmyggor som surrar. 
 
De här myggorna, mina vänner, gör skäl för namnet stickmygga. De märks inte till en början men när de väl får vittring så sätter de fart och de anfaller - på riktigt! De surrar högre, flyger snabbare och de biter betydligt hårdare. Det gör ONT! 
 
Så nedan följer en bild på mina inte så snygga ben och ännu mindre snygga nu. Märkena är dessutom från gårdagen och innan dess. Jag som bara brukar få små, små märken på sin höjd. Nej, de här är terroristmyggor!
 
 
I helgen var jag i storstan igen och det var så skönt! Mer om det senare men nu har jag hittat riktigt bra second hand-butiker och det är där jag kommer att shoppa! Den här klänningen har jag lufsat runt i idag och den var helt fantastiskt skön!
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-07-03 08:30:21

Usch för dessa myggor! Tycker det är jobbigt här hos oss och det är inte att jämföra med hos er.....
Kul att hitta butiker som du gillar. Du passar verkligen i rött, jätte fin klänning!
Kram

Svar: Tusen tack för komplimangen! Jag tycker det är så kul att få gå loss lite i såna affärer och (äntligen) få hitta min egen stil. Fundera, fynda och titta lite på andras stil.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-07-03 12:06:40

Åh vad fin du är i den klänningen! Vad roligt med second hand affärer med ett bra utbud.

Vi har inte så mycket mygg här, däremot knott. Så synd att de ska vara framme och förstöra de sköna kvällarna.

Kram!

Svar: Tack för komplimangen! Ja, där jag bor har vi inga roliga second hand butiker så att hitta de där pärlorna med riktigt snygga kläder var så roligt! Nu har de stora second handställena som Emaus och Röda Korset börjat med små vintage-butiker där de samlar ett lite snyggare, fräschare och lite mer unikt sortiment också. Priserna är däremot inte speciellt mycket högre. Gillas!!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela