kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Ännu mer väder

Publicerad 2015-06-03 20:49:43 i Allmänt,

Vilket regn- och åskväder vi fick idag. Oj, oj, oj! Dunder och brak och spön i backen. Men nu är det över och solen är här. Helt underbart, vilken kväll. Nu väntar en skön hundpromenad och vädring av tankar.
 
Som vanligt har det varit en hektisk dag och en hektisk vecka. Idag blev det iallafall lite nedvarvning tillsammans med Saga och Lukas på en ridtur. Duktiga barn! Vi hamnade mitt emellan två regnskurar och kunde gå och njuta av sol, värme och syrendoft. Precis vad jag behövde idag.
 
Verkligheten börjar komma ikapp mig. På den lilla mottagningen jag jobbat sedan 2006 har vi nu börjat packa ihop inför sommarstängningen. Jobbar sista dagen där på onsdag nästa vecka. Kan knappt förstå att det är sant. Jag ska alltså aldrig mer jobba där och förmodligen inte heller komma dit som patient då mottagningen nästan helt säkert stänger för gott. Sorgligt.
 
Just denna stängning är extra sorglig eftersom det är jobbet jag fick på vår nya bostadsort och som jag haft sedan dess. Då var mottagningen i full gång med läkare, distriktssköterskor, undersköterskor och sekreterare. Nu är vi nedbantade till en liten filial med max 4 personal och öppet 2 dagar/vecka.
 
Besparingstider. På en liten ort är det förödande.
 
Här hemma tar jag nya tag och försöker få odlingarna igång. Behöver få ut kaninhusen utomhus också så att alla kaninbebisar får ut och hoppa, inväntar det goda vädret bara. De är ju så söta de små när de sitter och äter frukost bredvid mamma. Vilket smaskande!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela