kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Att kliva utanför hagen...

Publicerad 2015-06-16 22:21:22 i Allmänt,

Ibland, när vi kommer hem lite tidigare från jobbet, hämtar vi barnen tillsammans med några djur. Ibland hästarna och barnen får rida eller köra hem, eller som igår när vi tog med hund och getter på promenad för att hämta lillmatte och lillhusse från fritids. 
 
Det som tilltalar den ene geten tilltalar inte alltid den andre, Snobben (geten till vänster) är lite tuffare, modigare och mer äventyrig än försiktige Olle (till höger) som behöver brorsans stöd och inte viker en tum från hans sida. I med- och motgång finns de där för varandra och skulle den ene försvinna ur synhåll så letar de reda på varandra. Visst klarar de sig själva också men bandet till varandra finns alltid där. Bröder. 
 
Undrar ibland hur våra barns band till varandra kommer att se ut i framtiden. Kommer de att hålla ihop, ha lite koll på varandra och vara ett stöd för varandra? Jag hoppas det. Jag hoppas att de kommer att inse vilken tillgång de är för varandra och vilken skatt det är att ha syskon. Någon som känner till i stort sett hela ens uppväxt, som vet vem man är innerst inne och var man kommer ifrån. Något att vårda. 
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2015-06-16 23:13:56

Det där tänkte jag faktiskt med på i dag, hurdan kontakt våra barn kommer att ha när de blir vuxna.....

Vilken härlig bild!

Svar: Ja, ibland blir det ju inte som man tänkt sig men jag hoppas, håller tummarna och önskar att de kan finnas där för varandra framöver.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anna

Publicerad 2015-06-30 09:50:31

Vad fint! Otroligt mysigt att ta med djuren sådär.
En annan fördel med syskon är att man har någon att dela sina jobbiga föräldrar med när de blir gamla :)

Svar: Ha ha.. det är ju helt sant!! Ja, getterna gillar att se sig om, den ena åtminstone och dit brorsan går dit går ju den andre också..
Ha det gott!!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela