kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Jag vill bara få njuta

Publicerad 2015-06-22 06:44:24 i Allmänt,

I helgen passade jag på att yoga lite utomhus och så härligt det var! Som att komma hem lite igen. Länge sen jag yogade nu och en av de saker jag verkligen vill ha i mitt liv igen, hela tiden, regelbundet. Jag vill inte halka av stigen som jag mår så bra av,  när allt i mitt liv flyter på och jag får en ständig ström av energi, där vill jag vara och där vill jag finnas.
 
Så jag stannade upp. Såg de vackra blommorna och bara njöt av utsikten, såg allt jag har och tacksamheten var total. Energin kom tillbaka.
 
Tacksam ♥
 
 
Akleja, min favoritblomma! Sägs förr ha brukats mot skabb och onda sår hos barn. Hur som helst är den väldigt vacker och nej, vi använder den varken vid sårvård eller (gud förbjude) om någon av oss skulle få skabb. Finns ju gränser, men det är intressant med växthistoria tycker jag.
 
 
Solrosen kan tydligen kokas och ätas på samma sätt som kronärtskocka, fröna kan ju användas till det mesta men vi brukar låta allt sitta kvar till fåglarna som tacksamt äter upp det.
 
Nu har jag äntligen fått allt sått i grönsakslandet, återstår en liten låda som får frön av något senväxande tror jag.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-06-22 07:10:01

Träning oavsett vad man väljer är bra för allt, hälsa och den mentala biten. Viktigast är ju dock att hitta det man gillar och hålla i med träningen. Yoga har jag bara provat en gång men har lite svårt att komma iväg för sådant. Men härligt för dig! Själv gillar jag att springa, styrketräna och cykla.....
Växter är så roligt, att odla eller att få leta efter på plantskolan. Ger massor till oss det också. Härligt att du känner dig pigg.
Tråkigt med det du skrev om fåren. Samma här tyvärr, vi har blivit av med två i vinter och tyvärr några lammungar nu i vår....
Svårt med ditt och mitt tydligen!
Ha en härlig dag.
Kram

Svar: Ja, vi hade verkligen behövt få vår hage betad. Funderar på att släpa dem fram och tillbaka.. de är ju bara tre stycken.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: elisabeth

Publicerad 2015-06-22 10:22:50

Viktigt att STANNA UPP och njuta, inse att livet är inte för evigt..

Må så gott man bara kan..

kram

Svar: Så sant Elisabeth, härligt att "se" dig här då och då!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela