kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Vilken avslutning!

Publicerad 2015-06-14 22:05:49 i Allmänt,

Veckan som gick handlade mycket om avslut. Jag har lite kluvna känslor kring det. 
 
Mitt första avslut var ju på min ena arbetsplats som "gick i graven" och förmodligen inte kommer att öppna mer. Jag blev avtackad och "loggade" mentalt ur kände jag. Jag har slutat på det jobbet nu och nu känns det lite mer som om jag jobbar tillfälligt. 
 
I torsdags och fredags handlade det om helt andra avslut. Skolavslutningen. 
 
Vår äldste son slutade 9:an. Vi fick ta del av fina tal i kyrkan och många, fina och uppklädda tonåringar tog farväl av varandra och deras lärare. Känslosamt och fint. De har blivit så stora, kan knappt fatta att han börjar gymnasiet i höst. Jag hänger verkligen inte med!
 
På fredagen var det de andra barnens tur. Vår 14-åring skötte sin avslutning själv på sin skola tillsammans med sin klass och avslutade med tårta. De yngsta barnen hade sin avslutning i byns kyrka. Vi fick höra sån otroligt fin sång och de tog verkligen i. Härliga ungar, fina tal och såklart; Den blomstertid nu kommer. 
 
Och som den kom och levererade - sommaren! Nu är den verkligen här och även om det varit svalare och mycket regn idag så är det verkligen sommar!!
 
 
Sommaren vill vi fylla med strandhäng, fisketurer, utflykter, lata dagar, arbetsamma dagar, målning, djurkul, påhälsning av vänner, att få åka och hälsa på hos vänner, att få läsa bra böcker, skörda grönsaker, frukt, bär och svamp, se på film och sjunga med i "Allsång på Skansen", att äta god mat och dricka hemgjord saft. Framförallt ser vi fram emot att få en stunds kravlös tillvaro och i den en total närvaro. Att vi får se varandra utan att hela tiden vara på väg mot annat utan tvärt om, stanna upp och andas.
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela