kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Har jag några mål?

Publicerad 2015-03-11 09:31:22 i Allmänt,

Känner mig mållös... riktigt mållös både i tal, skrift och framtid. Ganska rastlös känsla. En känsla av att något fattas. Ett hål som ska fyllas och jag vill inte fylla det med ytliga saker som mat tex. vilket jag ibland har en förmåga att göra.
 
Vill fylla mina luckor med mening och mål. Men hur hittar jag mitt mål och framförallt, var hittar jag min passion? För jag gillar väldigt många saker, är bra på vissa, intresserad av andra och blir uttråkad av somligt. Men passionen... var är den? Har jag någonsin haft den?
 
Jo, min passion fanns tidigare i mitt hästintresse. Då, när jag hade massor med tid, kunde jag odla det på riktigt. Jag var i stallet halva dagen om inte mer, pysslade, smorde, sopade, mockade, ryktade, red och framförallt - jag satte upp mål! När jag tränade mina hästar "på riktigt" hade jag konkreta mål med min träning. Jag testade olika discipliner inom hästsport, skaffade mig bra tränare, åkte på träningar och tävlingar och jag hade så roligt! Jag kände verklig passion!
 
Därefter har jag ju känt av passionen flera gånger men ibland har den kommit i form av tillfredställelsen att finnas till för andra och att liksom leva mitt liv genom andra. Inte för att jag nödvändigtvis tillfredställt min egen inre passion utan återigen förväxlat känslorna och tillfredställt mig själv med yttre medel. Till gagn för andra visserligen men kanske inte till gagn för mig i långa loppet.
 
Så hur ska jag nu hitta gnistan, glöden och lågan igen?
 
Jag har faktiskt ingen aning men jag börjar på gräsrotsnivå och tar mig uppåt. Hittar saker som peppar mig och tar mikrokliv framåt. För stora steg ger bara press, nu är det myrsteg som gäller och att faktiskt le och hitta tacksamheten i varje dag, varje minut.
 
Känner att ämnet är återkommande på min blogg men så är det, sån är jag - allt återkommer tills det finner sin lösning och lämnar  mig. Bloggen är ju också min ventil och jag känner inget som helst behov av att skriva för andras bästa. Min alldeles egen egotripp alltså!
 
Har hittat en bok jag ska läsa. Spännande!
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-03-11 16:41:40

Passion för bara en sak kanske är svårt... Men varför inte utveckla det intresse du fan i hästarna? Är det möjligt att ordna aktiviteter runt hästarna? Ridläger med egen häst, träningar? Gubben din är han utbildad hovslagare? Håll kurs i hov vård, tappsko....
Ha ha som vanligt triggas min hjärna igång, kanske inte råd och tips du vill ha.... Snart hittar du det! Klart bloggen ska va en ego sida, så skriver jag på min också. Vad jag vill inte vad andra förväntar sig! Så fortsätt så.
Kram

Svar: Mmmmmm, det är nog det att jag är lite här och där men flyter ovanpå. Yogan hjälper mig att grunda och jag är på gång.
Du, jag behöver dryfta en sak. Mailar dig och hoppas att jag inte skrämmer bort dig.

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: elisabeth

Publicerad 2015-03-12 10:11:31

HEJ kära du,

Sina egna mål och sin egna passion, den är inte lätt att hitta..
Även jag har ju hästar som ett brinnande intresse ! där i stallet skulle jag vilja tillbringa mer tid, hos dessa härliga djur , som ger så mycket tillbaka.
Även jag är tillbaka.. Känns skönt..
Hade ett rejält bakslag förra veckan som pågått i tre veckor men nu är solen på väg in rummet och i min själ. Jag har skalat av varadgen och gör livsstils förändringar varje dag..
Min passion och mina mål har jag dock inte hittat..
Livsglädje och meningen med livet, kommer väl snart tillbaka..

kram

Svar: Ja, livsförändringar Elisabeth. Jag behöver det. Men hur stora behöver de vara... det vet jag inte än. Börjar på gräsrotsnivå och hittar solen jag med, långsamt.
Rädsla är min akilleshäl. Den hindrar mig i det mesta. Jag börjar skala av.

Tack för dina ord.

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela