kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Helgen i ord....

Publicerad 2015-03-17 06:28:43 i Allmänt,

Tyvärr inga bilder då jag inte har dem uppladdade än. Det kommer!
 
Helgen var bra. Strålande sol, äldste sonen som skulle grattas av släkten och vårtecken som poppar upp överallt. Kan ha haft det sämre.
 
Rastlös som jag är fixar jag inte att sitta inne en sån helg utan började kalasdagen med att baka på morgonen och tog sen en härlig ridtur i solen. Vilken energikick! Underbart!
 
Väl hemma hade de första gästerna redan anlänt och så var kalasandet igång.
 
Mellofinal på kvällen och resultatet var till belåtenhet. Ettan och tvåan var våra favoriter!
 
Söndagen följde i lördagens soliga spår och bjöd på fint väder när mitt gårdsbesök dök upp. En familj som hade en liten familjeutflykt innan alla stora barn och små kusiner skulle åt var sitt håll. Hade 5 vuxna och 5 barn på gården som red, hälsade på djuren och lekte så leran stänkte! Korvgrillning och fika under äppelträdet i solskenet.
 
De trivdes och det gjorde jag med! Detta besök symboliserade väldigt mycket det jag vill med en ev. verksamhet. Att människor ska kunna komma hit och hitta lugnet, trivas i närheten av djur och natur och att kunna umgås på ett fritt och otvunget sätt.
 
Kalasbra helt enkelt!!
 
Idag hoppas jag på mer sol som kan fylla på energi för det behöver jag verkligen. Tröttmössan är på!
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela