kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Lite tomt...

Publicerad 2015-03-10 06:39:38 i Allmänt,

Känner att det är lite tomt på bloggidéer just nu. Så jag inväntar flödet....
 
Helgen var bra. Lugn. Sprang några kilometer på fredagen och jag fixade det!! Kändes otroligt stumt i benen men flåset funkade. Yes!! Tränade igen på söndagen och fick sällskap av mina yngsta barn. Härligt! Behöver hålla i träningen nu, bra för humöret och bra för kroppen. Win win.
 
Snödropparna har kommit upp i trädgården och jag är så glad för det! Behöver verkligen vårpeppen nu känner jag.
 
Har även inhandlat lite färg och hoppas nu på att även inspirationen kommer. Behöver måla lite lister och så har jag ju den där planen på att måla om panelen i köket. Är nyfiken på äggoljetempera och har köpt två olika färgpigment, en grön och en blå. Törs jag?! Någon som testat?
 
Hakuna har åkt till ny ägare och vi önskar dem all lycka till. Känns bra. Hon kom hit när vi behövde henne och nu, när tiden och orken inte riktigt räcker, får någon annan ta del och ha roligt med henne. Lite sorgligt är det, men rätt beslut.
 
Igår fyllde min förstfödda 16 år. Fatta - 16 år!! Jo, jag vet - de blir äldre och de som har barn som är ännu äldre drar lite på smilbanden och säger "vänta bara"... ha ha. Men ändå. 16 är stort hos oss. Vi vänjer oss - långsamt.
 
Nu väntar en ny jobbvecka med nya utmaningar både på jobbet och utanför. På torsdag har jag en privatlektion i yoga. Som jag längtar!
 
Ha det gott!
/ Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-03-10 08:02:21

Ibland tryter inspirationen till att skriva, bara att vänta och njuta av annat under tiden. 16 år! Oj ja vad fort tiden går... Jag förstår inte och hänger inte riktigt med i att barnen är/blir så stora plötsligt :).
Men grattis till sonen säger jag!
Här är regn väder idag så ska passa på att "roa" mig med att stor städa kök, groventre och tvättstugan.... Skönt när det är gjort men inte alltid kul att göra!
Ha en härlig dag!
Kram

Svar: Javars, nu tycker jag att det mesta tryter här hemma.... söker kraft och styrka. Önskar mig lediga dagar i solen.
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: bara anna

Publicerad 2015-03-10 09:04:29

Privatlektion i yoga, oh vad härligt, det skulle jag med vilja ha...

Vad har ni för färg på panelen i köket nu? Kul att måla om lite.

Här duggregnar det just nu så det blir lite städ som gäller nu tror jag. I eftermiddag tar vi en sväng till bibblan.

Må så gott!

Svar: Ja, det ska bli väldigt spännande. Känner att mina förväntningar är höga och det kan ju vara både bra och dåligt.....
Idag är de vitlaserade med undantag av två brädor som är helt omålade.. hmm. Så har det varit i 9 år nu och det känns som om det räcker. In med nytt. Tänker ljust, grön eller ljust dalablått. Tapeten ovanför har ett litet mönster av dalablå blommor och ljust gröna blad.

Bibblan är perfekt!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela