kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Rädsla

Publicerad 2015-03-14 10:09:00 i Allmänt,

Eftersom jag gör rätt många djupdykningar emellanåt så gör jag här en till. Skriver av mig om mina nyfunna upptäckter i min egen snårskog. Ventilerar.
 
Så mycket i mig handlar om rädsla. Ibland vet jag var den kommer ifrån och ibland har jag ingen aning. Hur kommer det sig att jag är otrygg i vissa saker som jag inte egentligen kan förknippa med otrygghet? Hur kommer det sig att jag är helt trygg i andra saker som borde (enligt min egen tidigare erfarenhet i livet) förknippas med otrygghet och rädsla? Hur formar vi vår hjärna egentligen?
 
Så snart jag bad om hjälp rakt ut till universum och den som nu ville lyssna så fick jag svar. Inte såna svar som med lätthet ger rätt på provet utan såna som för mig vidare. Ingen direkt kunskap utan en riktning.
 
Som igår när jag var på biblioteket och lämnade tillbaka böcker. Jag skulle inte ha med mig något hem men gick en vända bland ljudböckerna åt barnen och lånade lite böcker åt dem också. Fick sedan ett infall och tänkte att jag kunde låna lite träningstidningar också, för det var ett tag sen nu och jag ska ju börja springa! Valde ut några bra tidningar att ta med hem och fick ett plötsligt infall att titta lite bland hälsotidningen bredvid. Tog några som hade ämnen som jag var nyfiken på men ingen som direkt "talade" till mig. Tänkte att det kunde vara bra förströelse vid frukostbordet vid mina ensamma vardagsfrukostar.
 
På kvällen bläddrade jag lite i en av dessa hälsotidningar för att sedan, när jag slog igen tidningen igen vid sista sidan, inse att jag blivit puttad i rätt riktning. I bara den enda tidningen fanns en riktning till svar på frågor jag ställt mig ofta den senaste tiden. Inga lätta "quick" fix svar men en början och helt klart en förklaring till svaret på frågan.
 
Det är inte första gången det händer mig och jag blir bara mer och mer övertygad om att vi FÅR svar. Vi behöver bara "sitta still i båten" och låta det komma till oss. Ibland ser vi inte ens när det kommer utan reflekterar över det först senare. Men det kommer...
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari
 

Kommentarer

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2015-03-14 17:07:34

Jag är lika övertygad om det som du, det är så häftigt.

Din man, vad kommer han jobba med framöver? Eller blir han arbetslös? Vad har han för drömmar/mål?

Här blir det mello i kväll förstås. Har några favoriter och hoppas någon,av dem vinner.

Kram!

Svar: Vi vet ganska lite om framtiden just nu tyvärr. Är ju en orsak till att jag jobbar mycket....
Blev mello hos oss också och utgången tycker jag blev riktigt bra. Både ettan och tvåan gillades här!

Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2015-03-14 17:40:46

Tycker att man kan få svar på de mest konstiga sätt.... Väntar med spänning på ditt mail.
Ha en go kväll och hoppas ni får en härlig dag i morgon!
Kram

Svar: Kram Anki! ♥
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela