kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Rocka sockor idag!!

Publicerad 2015-03-20 07:22:00 i Allmänt,

Idag ska vi rocka sockorna. Det vet Ni väl och Ni är väl på?
 
Olika färger på era strumpor idag för att symbolisera att vi alla är olika men duger så bra ändå - precis som vi är!
För att uppmärksamma att vi faktiskt är olika, men ändå så lika. För att uppmärksamma att så många blir diskriminerade och orättvist behandlade för sina olikheter. Men vem är egentligen lika... och olika? Egentligen?
 
 Mer info här, om någon missat:
 
 
 
 Har länge tänkt på att det är så synd att det, sedan länge, länge i historien, varit så att vi är så måna om att normalisera, att göra oss alla lika, att gömma undan olikheter. Det är inte bara synd... det är näst intill ett brott mot mänskligheten - tycker jag. Vi är ETT folk. Vi är lika i alla våra skimrande olikheter.
 
Tycker att det är synd också att vi segergerat vårt folk som vi gjort. Vi är avskärmade från alla våra olikheter och många, barn som vuxna, växer upp i brist på kontakt med invandrare, äldre, människor med olika funktionsnedsättningar osv. osv. Vi behöver kontakten, vi behöver spränga bort gränser och vi behöver författa en ny normfri värld. Tycker jag.
 
Ha det gott! ♥
/ Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: elisabeth

Publicerad 2015-03-20 10:33:02

det är så många männsiskor som står utanför pga olika saker, så ett viktigt ämne att ta upp och prata om..

håller helt med !

Just nu inga strumpor på alls, då jag är hemma från jobbet, men sen i eftermiddag då jag skall med dotter till stallet, då skall vi ta på oss olika..

kram

Svar: Ja, det är bra att behålla sitt perspektiv till livet och världen.
Kram ♥
4-barnsmorsan

Postat av: Anki

Publicerad 2015-03-20 15:16:35

Klart vi Rockar sockor idag!
En stor viktig tanke att det är ok att vara annorlunda. Annorlunda är bra, annorlunda är värdefullt!
Kram

Svar: Visst är det så. Härligt att så många gjorde det!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela