kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Trötta morgon....

Publicerad 2015-03-04 06:42:56 i Allmänt,

Nu råder verkligen morgonblues i mina ögon.
 
Jag vaknar sakta och långsamt, låter kroppen komma igång som den vill, även om jag redan fixat själva "skalet" och redan sitter på jobbet. Mornar mig lite... tar det lugnt. Kommer igång.
 
Imorgon var en dag av beslutsfattande vilket resulterade i ett beslut om att vi blir en ponny mindre framöver. En låneponny kommer att lämna oss men vi kommer ändå att ha tre kvar. Känns som ett bra beslut just nu.
 
Läste ett jättebra inlägg av Mamafitness (Olga Rönnberg) på facebook igår. Det handlade om huruvida man får backa eller ej. Avvika från sin redan utstakade stig och (det förbjudna ordet) ändra sig?! Får man? Bör man?
 
Visst kan man det. När känslan kommer och man siktar mot stjärnorna så kan man ju aldrig ändå veta vad som står i ens väg längre fram. Eller hur?
 
För mig handlar det mycket om att känna mig fram och kanske ännu mer, lära känna mig själv och mina egna gränser. Jag är otroligt ambitiös, något som inte alltid är till mitt eget bästa faktiskt. Ambitiös på det sättet att jag vill mycket, har bra idéer och riktigt bra planer och strategier. Men jag har också en tendens att glömma känslan.
 
Känslan först - sen målen och sen planen. Jag börjar lära mig nu.
 
Sedan träningen och yoga sakta försvann ur mitt liv så har också min energi runnit ur mig. Nu vet jag att jag behöver dessa två i livet och jag backar lite och börjar om. Fyller livet med det som får mig att må bra först, så har jag desto mer att ge till andra sen.
 
Viktigt och skönt att känna att saker och ting faller på plats.
 

Sträcker mig mot solen som en solros.
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2015-03-04 08:18:32

Bra tänk där! Man måste våga ändra sig längs vägen om det är det som behövs.

Idag ska vi lämna våra två stora hästar på utbildning i Hässleholm, Natural horsemanship. De ska vara där en månad och även vi ska få utbildning. De är ju bara 5 år och vi känner att vi vill ge dem och oss den chansen, att utvecklas tillsammans.

I och med detta beslut så har vi bestämt att lilla Molly ska lämnas tillbaka. Vera behöver få lite mer självförtroende i ridningen innan hon får en egen häst känner vi, så hon fortsätter med sin ridskola och så får vi se vad det blir av det. Molly är ju alldeles strax för liten för henne ändå.
Ha en bra dag!

Svar: Blir nog bra tror jag. Ni har en plan och det är alltid bra. Heja er!
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela