kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Just nu....

Publicerad 2015-05-02 20:34:19 i Allmänt,

Är det rätt hektiskt på gården. Många projekt som behöver tid, djuren behöver sitt, barnen sitt, växterna sitt. Ibland känns det helt övermäktigt och jag undrar vad jag givit mig in på men när inspirationen kommer och jag jobbar utifrån den och inte utifrån måste, när jag har målet framför mig som ett driv och ser hur bra det kommer att bli och inte bara hur jobbigt det är just nu, då känner jag mig helt oövervinnerlig.
 
Så allt går i vågor med andra ord.
 
Idag var en bra dag. Jag hade en ponnyridning på förmiddagen och innan dess hann jag baka lite bröd till familjen. Efter ridningen tömkörde jag Lava, hon är så duktig att gå med sina skaklar så snart blir det att prova rockarden bakom henne. Spännande!!
 
Jag hann också fixa med lite plantor, gå en promenade med familjen och getterna innan jag fixade de sista delarna till det blivande kaninhuset. Puh!
 
Nu är jag ordentligt trött men det känns helt ok. Jag ska yoga en liten, liten stund och få lite grundning. Sen blir det soffmys, förmodligen dåsar jag till men det känns helt ok!
 
 
Ha det got!
/ Ann-Mari
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-05-02 21:28:45

Oj oj vad du är flitig. Du har ju gjort massor idag. Då får man somna i soffan :)... Kan du inte visa nya kaninhuset, behöver inspiration även om jag har en tanke om det....
Kram

Svar: Ja, ibland lyser flitens lampa... och ibland har den helt slocknat. Tror det är ren inspiration som har tagit tag í mig nu. Det mesta är kul, även om det kan vara riktigt, riktigt jobbigt och jag är ofta väldigt, väldigt trött.
Det är ljusare tider och DET är så underbart!

Kaninhusbilder kommer.

Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela