kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Nya bebisar i familjen

Publicerad 2015-05-25 20:05:34 i Allmänt,

På hönsbytardagarna för tre veckor sedan köpte vår äldste son avelsägg av rasen Pavlovskaja. Igår kläcktes det 6 stycken av 6 möjliga! Full pott alltså!
 
Om detta nu innebär att jag är "farmor" till de här sötnötterna så känns det helt ok! Ljuvligt!
 

Idag var en sån där mentalt uttröttande dag. En av de mottagningar på lasarettet jag jobbar på håller på att slå igen. På fredag är det vår sista dag och det rensas och packas för fullt. Även om jag vetat om detta under de snart 9 månader jag jobbat där så känns det ändå, rent mentalt. Tröttheten smyger sig på och lite vemod.
 
Maken har lovat att ta hand om "allt" ikväll och för det är jag väldigt, väldigt tacksam. Jag ska duscha och hoppa i säng, tidigt!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-05-26 07:05:02

Usch vilka tråkiga saker det är med dessa nedlägningar...
Gratulera till de fina små kycklingarna, alltid lika söta.
Kram kram

Svar: Ja, det känns trist. Ekar i korridorerna nu och på rummet är det kalt...
Kram!
4-barnsmorsan

Postat av: Bara Anna

Publicerad 2015-05-26 08:34:10

De där ser ju helt bedårande ut, härliga färger!

Bra att du tänker på dig själv emellanåt, hoppas du sovit riktigt gott.

Kram!

Svar: Det ska bli jättespännande att se vad det blir av de små.
Kram!
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela