kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Vad drömmer du om?

Publicerad 2015-05-08 13:18:17 i Allmänt,

Jag övar på att drömma. Att inte låta allt realistiskt ta över i livet. Att inte tänka trångt utan vitt och brett. Att önska och att känna. Att vara och att leva. Att våga är nog mitt motto just nu när så mycket nytt ska ske.
 
Hur många vågar egentligen kasta sig ut i något okänt? Att helt plötsligt inte känna den där fasta marken under fötterna? Att inte köra "säkert" trots att man kanske kan? Jag har aldrig vågat och nu ska jag plötsligt göra det, trots riskerna för fler än mig själv, trots en osäker framtid, trots.....
 
... och jag står där på den yttersta kanten av högsta trampolinen i badhuset och tittar ner. Vattnet, som jag behärskar och vet att hantera, är så väldigt, väldigt långt ner. Vad skulle jag hit att göra? Vem tror jag att jag är, jag kan ju ingenting! Vägen ner är lång och tänk om jag inte hinner samla ihop kroppen i tid! Tänk om jag gör ett enormt magplask, tänk om......
 
Ja, tänk om. Tänk OM! Jag tänker om, gör en helomvändning, tar risken att misslyckas men jag tar samtidigt chansen att lyckas. Faktiskt.
 
Det var några år sedan tanken på att göra helomvändningen började, ibland är processen lång men uppenbarligen ger känslan, tankarna, drömmarna, visionerna resultat. Plötsligt händer det.
 
Affirmerar ni? Gör ni visionboards och collage om era drömmar och förhoppningar? Jag ska göra en sån nu och jag ska ge den en hedersplats så att jag ser den ofta för den ska ta mig dit jag vill. Jag är på väg!
 
(klicka på bilden)
 
Björnbröder
 
 
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2015-05-08 21:20:30

Härligt Ann-Mari, precis som du skriver så riskerar du inte bara att misslyckas utan även att lyckas!!
Kram

Svar: Kram Anki!! Så sant och jag har nu hoppat... sagt upp mig utan hängslen och livrem.... rädd så in i bänken men ändå... konstigt lugn och trygg ändå.
TACK för allt stöd!! ♥
Du och din fina familj finns i mitt ♥ och i mina tankar nu.
4-barnsmorsan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela