kyrkstigen

En blogg om mitt liv som 4-barnsmorsa i en liten by i Dalarna.....

Vi jobbar på....

Publicerad 2015-05-28 07:11:56 i Allmänt,

Fåren har blivit klippta och har äntligen fått komma ut i hagen och äta gräs. SOM de njuter!! Inte blir det sämre av en hel hage full av små solar (maskrosor). Synen är vacker - tycker jag, och att se djuren njuta av sitt fria och naturliga liv gör mig varm i själen.
 
Jag håller som bäst på att bygga kaninhus som ska stå i uteburarna så att kaninerna kan få vara ute dygnet runt i sommar. Snart klar och det känns toppen, om nu bara färgen torkar. Blev inte så lite besviken när jag insåg att grundfärgen fortfarande inte var helt torr en dryg vecka efter målningen. VA??!! Vet inte vad jag gjort för fel men blir det inte bra nu så struntar jag faktiskt i det - jag har bättre saker för mig. Huvudsaken att kaninerna inte blir blöta och kalla, färgen får göra som den vill. Sådeså!
 
Håller även på att göra kaninboxar i ladan intill stallet. Där ska även getterna få ett litet krypinn i vinter. Kommer att bli bra. Även om djuren är utspridda så är jag en sån som vill att allt ska vara praktiskt och genom att hålla dem samlade kring gårdsplanen så underlättas arbetet enormt.
 
Jag och 10-åringen ska göra något riktigt roligt i helgen också. Vårt sätt att roa oss. Rapport kommer!
 
Ha det gott!
/Ann-Mari

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

4-barnsmorsan

Bloggande, arbetande, funderande, njutande 4-barnsmorsa i en by i Dalarna. Skriver om livet jag lever, dagarna som går och saker som berikar min tillvaro. Blandar yta med djup, funderingar, iakttagelser och insikter går hand i hand med vardagslivet och allt det där som "bara händer" i vardagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela